Hulsebos wb4 zadel laten opvullen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sellina

Hulsebos wb4 zadel laten opvullen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 23:00

Hallo allemaal,

Even een vraagje. 8-)
Een paar maandjes geleden heb ik mijn paard gekocht en daarbij Hulsebos wb4 zadel overgenomen.
Nu lag dit zadel helemaal niet lekker op zijn rug en heb ik laten opvullen door Ria's zadelmakerij..Na de 1e keer lag het nog steeds niet lekker en heb Ria weer laten komen en bleek het zadel nog niet goed te liggen.

Nu is het zadel 2 x opgevuld en lijkt het wel beter te liggen op mijn paard, maar helaas niet lekker voor mij. Hij is van achter meer opgevuld waardoor ik nu met mijn bovenlichaam naar voren word gedrukt en mijn benen naar achter :s

Doe ik er verstandig aan om Hulsebos zelf langs te laten komen? Of kan ik beter op zoek gaan naar een ander (passend) zadel??
Mijn paard heeft namelijk wel een lastige rug (wat hol en redelijk lang) en is daarnaast iets aan de dikke kant _O-

Hoop dat jullie mij advies kunnen geven, want ik weet nu niet waar ik goed aan doe :)

Groetjes Sellina

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 05:56

Ik laat hulsebos zelf altijd langs komen.
Mijn zadel ligt prima, heb er nooit problemen mee gehad.

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 11:39

Bedankt voor je reactie!!
Ik vraag me nu dus af of Hulsebos dit wel zou kunnen oplossen, of dat het zadel gewoon niet beter te krijgen is op mijn paard..

Misschien eerst Hulsebos maar even langs laten komen..en als dat niks verbeterd dan maar op zoek naar ander zadel. :$

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:07

Lijkt me eerder dat het zadel niet passend is voor je paard. Hebben ze van Ria's zadelmakerij wel de rug gecontroleerd?

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:14

Ja zij heeft de rug bekeken en hoe het zadel er op lag..zij schrok toen erg van het zadel en heeft het flink aangepast de 1e keer.
Maar ik vond hem nog niet goed liggen dus is zij weer geweest en zij zag ook dat het zadel nog niet perfect lag.

Maar nu na de 2e keer opvullen lijkt het alsof ik naar voren wordt gekiept in het zadel, mijn zusje heeft hetzelfde probleem en gister kreeg ik het ook te horen van een meisje die mijn paard gaat rijden in de vakantie.

Ik weet dus niet of Hulsebos het zadel anders aanpakt en anders opvult of dat het zadel inderdaad gewoon niet geschikt is..
Lastig lastig :?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:26

Sellina schreef:
Ja zij heeft de rug bekeken en hoe het zadel er op lag..zij schrok toen erg van het zadel en heeft het flink aangepast de 1e keer.
Maar ik vond hem nog niet goed liggen dus is zij weer geweest en zij zag ook dat het zadel nog niet perfect lag.

Maar nu na de 2e keer opvullen lijkt het alsof ik naar voren wordt gekiept in het zadel, mijn zusje heeft hetzelfde probleem en gister kreeg ik het ook te horen van een meisje die mijn paard gaat rijden in de vakantie.

Ik weet dus niet of Hulsebos het zadel anders aanpakt en anders opvult of dat het zadel inderdaad gewoon niet geschikt is..
Lastig lastig :?

Als zij al schrok van de ligging dan verwacht ik dat het zadel niet passender te krijgen is. Ik vermoed dat je paard ook gevolgen heeft van het slecht liggen. (spieratrofie, rugpijn). Ik zou dus een gecertificeerde zadelpasser gaan inschakelen om duidelijk in beeld te krijgen wat er allemaal mis (zowel aan rug en zadel) is en welke stappen je moet ondernemen om het goed te krijgen.
Zijn er gedragsproblemen, rijtechnische problemen?

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:29

Nou hij loopt eigenlijk juist onwijs lekker, heeft geen rugklachten of dergelijke. Hij is qua ligging wel sterk verbeterd.
Alleen zit het zadel voor ons nu niet lekker, naar mijn idee is het van achter teveel opgevuld, waardoor wij iets naar voren kantelen..
Zelf ben ik geen kenner dus vandaar mijn vraag ook hier op bokt :)

Mootje

Re: Hulsebos wb4 zadel laten opvullen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:32

Heb je een foto van het zadel (zonder sjabrak, ruiter, bontje) op de paardenrug?
Ik ben absoluut geen Hulsebos fan (met name de service), dus ik zou eigenlijk adviseren om een goede zadelmaker laten komen met meerdere zadels en een ander zadel te nemen!

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:44

Ja ik hoor ook niet veel goede verhalen over de service van Hulsebos..
En vraag me daarom ook af of zij het zadel wel helemaal goed kunnen krijgen zodat ik ook lekker zit :?

Het liefst koop ik inderdaad een nieuw zadel, maar wilde eerst even goed orienteren voordat ik weer extra geld ga uitgeven ;) :$
Ik zal vanavond een foto maken van het zadel op mijn paard!

RenaatB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:39

Ikzelf haal altijd Hulsebos zelf erbij.
Hoor een hoop slechte verhalen maar hier doen ze al een jaar of 10 echt super werk!