Hoofdstel combineren met neusriem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoofdstel combineren met neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:14

Misschien een vage titel, maar ik had een idee in mijn hoofd:
Aangezien ik zo af en toe spring en ook wel op zoek ben naar een nieuw, mooi dressuurhoofdstel, was mijn plan om een mooi hoofdstel + frontriem te kopen, en daarbij een mexicaanse neusriem.
Als ik dan wil springen, kan ik de neusriem zo verwisselen.

Nu zit ik achteraf te denken, is dit gewoon mogelijk? En hebben meerdere mensen dit gedaan, dus een mexicaanse neusriem apart kopen?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:15

Je kunt ook met een 'gewone' neusriem springen, waarom een mexicaanse? :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:17

Liinn schreef:
Aangezien ik zo af en toe spring en ook wel op zoek ben naar een nieuw, mooi dressuurhoofdstel, was mijn plan om een mooi hoofdstel + frontriem te kopen, en daarbij een mexicaanse neusriem.

Nu zit ik achteraf te denken, is dit gewoon mogelijk? En hebben meerdere mensen dit gedaan, dus een mexicaanse neusriem apart kopen?

Volgens mij is dit gewoon mogelijk! :)
Vooral als je maar af en toe springt, dan kan het makkelijk denk ik.
Kijk als je het nou heel vaak springt enzo, dan blijf je wisselen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:18

FunkyMistiC schreef:

Omdat ik hier toch meer grip op heb tijdens het springen, zo heb ik verhalen gehoord tenminste.
Ik weet dat je met alle soorten neusriemen in principe kunt springen, maar mijn voorkeur gaat uit naar een mexicaanse. Vandaar dat ik de mexicaanse neusriem gewoon los wil kopen, de dichtsbijzijnde ruitersportzaak heeft deze namelijk enkel los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:19

essie_blue schreef:
Liinn schreef:

Volgens mij is dit gewoon mogelijk! :)
Vooral als je maar af en toe springt, dan kan het makkelijk denk ik.
Kijk als je het nou heel vaak springt enzo, dan blijf je wisselen :+

Inderdaad, maar ik spring maar 1x in de 3 weken :=
Ik begon toch te twijfelen of dit wel kon, maar ik denk dat ik de neusriem maar gewoon ga bestellen :)

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:20

Liinn schreef:
FunkyMistiC schreef:

Omdat ik hier toch meer grip op heb tijdens het springen, zo heb ik verhalen gehoord tenminste.
Ik weet dat je met alle soorten neusriemen in principe kunt springen, maar mijn voorkeur gaat uit naar een mexicaanse. Vandaar dat ik de mexicaanse neusriem gewoon los wil kopen, de dichtsbijzijnde ruitersportzaak heeft deze namelijk enkel los.

Volgesnmij kun je ook gewoon zonder neusriem springen! :D Mijn doet t prima

Oreo

Omdat je daar "meer grip op hebt"? En dat heb dan je via verhalen gehoord? Hoe bedoel je dat eigenlijk?

Boelles

Liinn schreef:
FunkyMistiC schreef:

Nja, dan moet je het een keertje proberen :) Kun je niet van iemand lenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:22

Oreo schreef:
Omdat je daar "meer grip op hebt"? En dat heb dan je via verhalen gehoord? Hoe bedoel je dat eigenlijk?

Ik heb dan iets meer te vertellen, en als hij braaf is heeft de neusriem verder geen inwerking, dit is mij vertelt :)
Maar hiervoor opende ik het topic niet, ik zou graag enkel willen weten of dit kan :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-07-10 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:23

Ik heb 1 dressuur wedstrijd hoofdstel
1 spring wedstrijd hoofdstel
perpaard en dat paard heeft een dressuur trainingshoofdstel waar ik indd ook een losse mexicaanse voor heb het kan goed hoor!

Ik merk bij mijn spring paard dat ik met een Mexicaanse meer te zeggen heb met springen dan met een gecombineerde neusriem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:24

Gentlegiant schreef:
Ik heb 1 dressuur wedstrijd hoofdstel
1 spring wedstrijd hoofdstel
perpaard en dat paard heeft een dressuur trainingshoofdstel waar ik indd ook een losse mexicaanse voor heb het kan goed hoor!

Ik merk bij mijn spring paard dat ik met een Mexicaanse meer te zeggen heb met springen dan met een gecombineerde neusriem

Deze reactie zocht ik! :=
Bedankt, nu weet ik dat het kan, dan ga ik de neusriem bestellen :)