[WN] Wat is dit voor Garland zadel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Wat is dit voor Garland zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 18:56

Ik heb al een tijd last van me rug nu ik een ander zadel heb.
Rij nu met een engels dressuur zadel.
Nu kan ik een tijdje een western zadel lenen van een bekende.
En als het past wat ik uiteraard door de zadelmaker ga laten beoordelen kan ik het kopen.
Als me rug er teminste ook goed bij voelt.
Maar nu vroeg ik me af welk type is dit zadel wat kost het nieuw en wat mag je voor zo'n tweedehands zadel geven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zadel is het dus.

troi

Re: Wat is dit voor Garland zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:37

Even gegoogled en kwam een nieuwprijs voor een garland tegen van 1400 (maar geen idee of dat een instap of topmodel binnen deze lijn is) Tja, voor zever je via i-net kan beoordelen EN ik als leek er wat van kan zeggen.. Ik vindt hem er super goed uitzien dus gok dat je zo tussen de 800-1000 zit.

Ben heel benieuwd wat de mensen met meer verstand van deze zaken dan ik er van vinden..

Wat betreft zadel passen nog even een tip, dat is bij westernzadels vrij ingewikkeld dus zoek een goede western zadel passer (dus niet iemand die in engelse zadels doet of een vriendin of zoiets) je kunt bij een niet passend zadel grote rugproblemen krijgen bij je paard.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:53

Dit is volgens mij al een ouder model, gezien de vierkantige skirts, maar ik kan ernaast zitten.

In ieder geval, ik wil je niet ontmoedigen en probeer het zeker zelf, maar ik heb exact zo'n zadel als op de foto gehad (garland reiner, tot op de kleur aan toe :+ ) en heb het moeten verkopen omdat ik hierop verschrikkelijk veel rugpijn kreeg.
Ik heb het zadel overigens toen verkocht voor 650€ incl. pad en singel

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 20:03

Ik koop het van een goede bekende vna me en mag het een tijdje proberen.
Dus dat ga ik eerst doen.
Eerst ga ik zelf maar eens kijken of me kont er niet te klein voor is, en of het niet te lang is voor me smalle haflinger, want dna houd het natuurlijk al op.
Het zadel is ooit gekocht bij arthurs western store, ik laat hem er denk ik dan ook maar naar kijken. hoor goede verhalen over hem.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:18

Als je het een tijdje mag proberen zeker doen!! Want of een zadel nu al wat jaartjes heeft of niet, als het in orde is is het goed! En Garland is zeker geen slecht merk, dat is al goede kwaliteit hoor.

Ik kreeg erg veel rugpijn op dit zadel maar dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo zal zijn hé ;)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:40

Voor zoiets zo ik rond de €600 euro betalen, gezien de leeftijd en de schade aan de pommel.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 20:54

oke, ja ik heb hier voor een stubben dressuur zadel gehad, zat super hard, iedereen klaagt over pijne billen ik had nergens last van.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:07

Deze Garland heeft een lekker gel seat'je hoor, maar het is voornamelijk de manier waarop je zelf in het zadel kan zitten wat ervoor zal zorgen of je comfortabel zit of niet. Ik werd in dit zadel nogal erg in een houding gedwongen en dat kan ik echt niet hebben voor m'n rug.

Na de Garland heb ik een white star gehad (van dezelfde fabrikant als garland) en dat ging al een stuk beter maar het was nog niet je dat.

Nu heb ik een Guichard waar ik zelf heerlijk op zit maar waarvan ik vermoed dat het niet optimaal past op m'n paard (zie mijn topic 'mijn zadel schuift ...') Als mijn vermoeden bevestigd wordt zal ook dit zadel weer de deur uit moeten tot mijn grote spijt.
En dan ... :+

Soms geen sinicure om een goed zadel te vinden voor zowel ruiter als paard :o

Succes met je zoektocht! ;)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 21:28

Ja ik weet hoe lastig het is om een goed en passend zadel te vinden

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:19

troi schreef:
Even gegoogled en kwam een nieuwprijs voor een garland tegen van 1400 (maar geen idee of dat een instap of topmodel binnen deze lijn is) Tja, voor zever je via i-net kan beoordelen EN ik als leek er wat van kan zeggen.. Ik vindt hem er super goed uitzien dus gok dat je zo tussen de 800-1000 zit.

Ben heel benieuwd wat de mensen met meer verstand van deze zaken dan ik er van vinden..

Wat betreft zadel passen nog even een tip, dat is bij westernzadels vrij ingewikkeld dus zoek een goede western zadel passer (dus niet iemand die in engelse zadels doet of een vriendin of zoiets) je kunt bij een niet passend zadel grote rugproblemen krijgen bij je paard.

Ik vind de prijs die jij noemt veel te hoog. Ik heb momenteel een 2j oude Westwood Platinum te koop, dat is dus de luxe uitvoering, in super staat. Die krijg ik nog niet verkocht voor 1300 euro of zelfs minder.... 0,0 interesse voor. Dus ik zou voor dit zadel zeker geen 1000 euro geven, daarvoor kun je al heel wat anders kopen.
Ik schat dit zadel zoals op de foto zo rond de 500-600 euro. Nieuwprijs denk ik iets van 1000-1200 euro.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:49

de waarde van een product als dit is uiteindelijk wat de gek ervoor geeft. ik denk niet dat je veel gekken vind die hiervoor meer dan 250 - 350€ willen neertellen. dit soort zadels staat namelijk niet echt bekend voor zijn hoge resale value, in tegenstelling tot een topmerk

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:25

als ik het zadel zo zie heb ik hier dezelfde liggen. De prijs die ik ervoor betaald heb nieuw was niet meer dan 1200 euro want meer had ik niet. Ik vindt het een fijn zadel en lag ook als een huis op mijn merrie.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:54

dofuzz schreef:
de waarde van een product als dit is uiteindelijk wat de gek ervoor geeft. ik denk niet dat je veel gekken vind die hiervoor meer dan 250 - 350€ willen neertellen. dit soort zadels staat namelijk niet echt bekend voor zijn hoge resale value, in tegenstelling tot een topmerk

Hmmm, 250€ à 350€ vind ik toch wat weinig voor dit zadel hoor. Het is geen zadelmarkt-rommel hé, Garland is degelijke kwaliteit leder, goed in elkaar gezet ... Neen, 450€ à 500€ voor het zadel excl singel en pad vind ik toch kunnen.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:27

Mandyke schreef:
dofuzz schreef:

Hmmm, 250€ à 350€ vind ik toch wat weinig voor dit zadel hoor. Het is geen zadelmarkt-rommel hé, Garland is degelijke kwaliteit leder, goed in elkaar gezet ... Neen, 450€ à 500€ voor het zadel excl singel en pad vind ik toch kunnen.

good luck