Barnsby Majestic saddle

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amoebje

Barnsby Majestic saddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 17:41

Wie van jullie heeft er ook een Barnsby Majestic?

Afgelopen donderdag heb ik een zadelpasservice bij mijn pony laten komen en zij hebben hem eerder genoemd zadel aangemeten. Volgens hen wordt dit zadel speciaal in Engeland gemaakt voor de Nederlandse markt.

Op internet is er niets over dit zadel te vinden, wat ik erg jammer vind! Het zadel zit als een huis, ligt nog beter dan dat op mijn pony en het leer ziet er echt super degelijk en zacht uit! Ik heb een pony met een erg moeilijke rug (korte rug, brede schoft, te dik op de schouders) maar deze lag direct goed.

Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen met dit zadel?

Siets

Re: Barnsby Majestic zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:44

Een stalgenootje van mij heeft ook een Barnsby. Zij is er ontzettend tevreden over, en hij ligt ook gewoon perfect. Ziet er ook nog eens prachtig uit.

Mede door haar goede ervaringen ermee, heeft een ander stalgenootje er vandaag ook eentje laten aanmeten en hem ook besteld. Wel duurt het 8 weken voor hij er is, maar dan heb je ook wat!

amoebje

Re: Barnsby Majestic saddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 19:45

Weet jij zo of dat ook om een Majestic ging>

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:38

Ja, ging inderdaad om een Majestic :j.

avion5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:53

Hoi,

Ik heb mijn zadelmaker ook een zadel aan laten passen voor mijn nieuwe paard en dat is ook een Barnsby Majestic 17,5 inch brede boom.

Mijn paard heeft ook nog niet veel schoft (4jr) brede schouders en wijde rug. Deze ligt en zit als een huis! Ik twijfelde ook een beetje ook omdat, dit de eerste keer is dat ik bij deze zadelmaker ben en ze heeft een beetje de naam meteen een nieuw zadel te verpatsen... Nu mag ik haar pas-zadel overnemen die gewoon super zit en eigenlijk gewoon nieuw is. Dus kan ik hem kopen met de kop eraf....

Nog een keertje testen met rijden en dan de knoop doorhakken zeg maar...

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 15:01

Okee,
Nou ik ben inmidddels alweer even verder en ik ben zeer te spreken over dit zadel! Het zit echt als een huis en hij past echt perfect op mijn paard.

Succes met je beslissing!

avion5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:54

Dankjewel voor je reactie! Ik twijfel idd nog een beetje en ga morgen even rijden... Ik moet ook gewoon op mijn gevoel afgaan en kijken hoe mijn paard eronder loopt....

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 19:57

Jah, dat laatste vind ik het allerbelangrijkste. Ik had hiervoor een VZH zadel die niet meer heel goed lag, en merkte dat hij met de Barnsby ineens veel betere bewegingsruimte had! Dat zit uiteraard ook veel fijner.