gelpad of toch een zadelonderlegger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michiel2009

gelpad of toch een zadelonderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 14:13

Heeft er iemand ervaring met gelpads? Ik overweeg eentje aan te schaffen.
Maar ik twijfel of ik een gelpad moet kopen of een zadelonderlegger. Misschien dat jullie me tips kunnen geven waar ik op moet letten, waar ik rekening mee moet houden en wat het beste is, gelpad of onderlegger.

Biskwie

Re: gelpad of toch een zadelonderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:10

Het beste is een goed passend zadel en een zadelmaker.
Waarom wil je iets onder het zadel?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:22

Zelfde vraag hier. Hoezo wil je iets onder je zadel hebben liggen? Het moet nl passen zonder iets eronder. Met een gelpad over onderlegger vernauw je het zadel en wordt het juist minder passend.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:26

Geen van beide.
Onder een goed passend zadel hoort helemaal niets, anders dan een dun zadeldekje.
Bontjes en pads horen daar niet, ook niet voor 'de show'.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:38

Een gelpad kan wel fijn zijn als je een paard hebt die wat te mager is en waarbij de schoft/ruggegraat erg vrij ligt...
Zelf heb ik ooit een pony gehad die een drukplek heeft gehad en waar nu een kale plek zit. Hier moet ik altijd een gelpad opleggen (onder het dekje) anders gaat zijn rug open.
bontje ben ik niet zo voor...voor het springen kan het wel fijn zijn om de schok op te vangen (niet iedere ruiter is namelijk in staat altijd netjes met de beweging mee te gaan).
Maar het nadeel is dat het contact met de rug moeilijk wordt...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:43

TS, wat is de reden van de aanschaf? Want het hangt daar mee samen, wat voor jou en je beestje de beste oplossing is.
Misschien kunnen de bokkers daaruit een beter advies formuleren dan gelijk te roepen 'dat heb jij niet nodig want dat is slecht'
Verdere vragen: is er onlangs nog naar je zadel gekeken?

Ilse93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:19

Ik krijg een nieuw paard en daar zit een zadel bij, dat zadel zakt af en toe een beetje scheef, ik heb nu geen geld om een nieuw zadel te kopen want ik moet het paard eerst afbetalen daarom los ik het op met een zadelbontje, als ik geld heb koop ik een nieuwe maar ik vind het een goede oplossing! Als het goed past en goed ligt is dat toch geen probleem lijkt mij! Vind een zadelbontje trouwens lekkerder want dat vind ik ff steviger!