[WN] Tips voor goedliggend western zadel tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IrishCold

Tips voor goedliggend western zadel tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 13:05

Hallo,

Nadat ik mijn westernzadel heb verkocht, ben ik opzoek naar een westernzadel voor mijn tinker
Mijn tinker heeft een hele lastige rug en we kunnen geen goed passend westernzadel vinden

Mijn tinker heeft niet echt een schoft, er ligt nog veel ''spek'' rond de schoft en schouders.
Ook heef hij een korte rug.
Mijn westernzadel die ik binnen kort ga verkopen, drukte het op zijn schoft als ik er op zat en reed 2 rondjes schoof hij al naar achter.

Hebben jullie misschien tips voor mij? waar moet ik naar kijken als ik een western zadel ga passen?
En hoe moet het zitten als ik er op zit?

8nnemiek

Re: Tips voor goedliggend western zadel tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:08

Ik heb een barefoot arizona op mijn tinker :) Roundskirt, dus ligt prima op een korter ruggetje, en hij past perfect, en groeit mooi mee. En ik vind em een stuk zachter zitten dan de western boomzadels die ik geprobeerd heb :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:10

zou gewoon een goede zadelpasservice inschakelen, bv westernspul.
Dit is echt iets wat je moet zien en kan bijna niet goed gaan door een paar tips van bokt.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:11

Euhm, niet banketstaaf bedoeld hoor, maar waarom laat je niet gewoon een zadelmaker/passervice komen? Deze hebben meerdere merken, modellen en pasvormen, en ook de kennis over hoe het moet liggen. Stuk veiliger dan zelf een beetje aanmorrelen.
Je hebt bv westernspul, eurohorse (evelien), lone star store en nog vele anderen. Tip: kijk ook eens in het western-tack subforum!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:07

En zoek dan vooral eens in de Bokt-archieven naar ervaringen :)
Bol en kort is een moeilijke kombinatie waarin je weinig keus hebt. Eea is ook afhankelijk van je budget, waarbij custom made niet altijd zaligmakend is gebleken.