Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Bates Isabell, ik vind het een heel fijn zadel, met cair kussens en hij heeft dezelfde verwisselbare bomen als wintec.jana79 schreef:Toevallig is vorige week mijn zadelmaker langs geweest.
Ik heb nog een jaarling in de wei lopen en mijn vader vroeg welk zadel nu geschikt was voor een jong paard i.v.m groeien enzo.
Zij kwam uit op een nieuwer Kieffer zadel of een Wintec maar dan zonder Cair dat was niks volgens haar!
doei schreef:Mijn vriend: Geen verstand van paarden, heeft er niks mee en moet er niets van... Die zegt zelfs dat het wintec zadel raar valt rond mijn billen en dat het lijkt dat ik op de lepel steun. Vind het echt zonde en ging er echt vanuit dat de zadelpasservice mij goed advies gaf. Ik heb nu zelfs een 17,5 inch, terwijl zij zei dat 17 inch ook prima kon!
doei schreef:jana79 schreef:Toevallig is vorige week mijn zadelmaker langs geweest.
Ik heb nog een jaarling in de wei lopen en mijn vader vroeg welk zadel nu geschikt was voor een jong paard i.v.m groeien enzo.
Zij kwam uit op een nieuwer Kieffer zadel of een Wintec maar dan zonder Cair dat was niks volgens haar!
Weet je wat ik gemerkt heb met zadels met cair?
Mijn paard ik nog scheef, 1 holle en 1 bolle schouder.
Het zadel is dus wel recht, maar komt scheef op de rug te liggen. Met een wolle vulling kan je dit aanpassen en opvullen.
Ik denk dat je kieffer Genf bedoeld, die heeft een verwisselbare boom en dat is ook nog een optie!