Hoe maak je zelf: touwhalster, neckrope,...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

emmatje_ly

Hoe maak je zelf: touwhalster, neckrope,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 19:00

zoals de titel zegt: hoe maak je zelf een touwhalster, neckrope, backbarepad, bitloos hoofdstel

* ik wil zelf graag een touwhalster maken voor mijn pony hij heeft een fijn hoofdje maar de vraag is hoe maak je dat zelf?

* ik wil graag een neckrope maken, hoe doe je dat?

* ik ken iemand die zo'n wollen ding op haar paard legt en zo rijd kan je dat ergens kopen zo'n wollen stuk pad voor te rijden tis eigelijk een backbarepad maar dan helemaal uit wol het gelijkt een beetje op zo'n spaans zadel denk ik

* en hoe maak je zelf een bitlooshoofdstel?

Grtjes emma

Sonja_Yentie

Re: Hoe maak je zelf: touwhalster, neckrope,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:20

Een touwhalster zelf maken, daarvan kan je heel veel op google vinden, moet je alleen wel een beetje engels kunnen lezen.
Als het je niet uitmaakt om hoe je neckrope eruit moet zien, gewoon een simpel halstertouw gebruikt en vast knopen.
Touwhalster kan je als bitloos hoofdstel gebruiken.
Als je kaakgekruist wil werken heb je een brede aansnoerneusriem nodig, hoofdstel zonder bakstukken. van de neusriem haal je de riem eraf, dan het je touw nodig. Die haal je aan weerszijde van de frontriem door en kruis je hem onder de kaak, en haal je ze aan weerszijde van de neusriem (als het goed is zitten daar ringen aan omdat het een aansnoer was) dan laat je het touw nog een stukje doorlopen en maak je een stevige knoop aan beide kanten en daar je teugels aan, zo heb je een bitloos hoofdstel :) heb je er wat aan denk je?

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:31

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:12

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:02

beetje rondneuzen op internet? je komt vanalles tegen

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 09:36

ja ik heb aan alles wat jullie zeggen iets hoor bedankt! en er mogen nog reactie komen hoor!

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:49

Ik maak geen touw halsters maar wel showhalsters neckropes enz
neckrope wil je meestal moor rond en stevig hebben dat kan met ijzerdraad en wol vrij simpel dacht ik zo