past mijn zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

past mijn zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:42

Hoi,

ik heb een nieuw zadel gekocht (wintec cair), het is ons eerste zadel omdat ik nu net mijn pony aan het inrijden ben! Maar ik ben niet zo'n zadelkenner, en ik vroeg me af of hij wel goed ligt... tussen de schoft en de boom zit namelijk nog een hele vuist, ongeveer dan. Ik heb niet zulke grote handen, maar misschien is een vuist een beetje veel? Of moet het zadel gewoon nog vorm krijgen? Als hij op haar rug ligt kan ik er niet helemaal doorheen kijken ofzo. Ze vind het ook niet vervelend maar ze heeft ook nog nooit een ander zadel op haar rug gehad... en ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn paardje. <3

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:43

Even een zadelpasser laten komen, dan weet je het zeker ;)

Anoniem

Re: past mijn zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:45

Idd zadel maker laten komen. Maar waarom liet je het zadel niet passen voor dat je hem kocht? Beetje dom vind je niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:46

Zelfs een Wintec moet echt nog aangepast worden aan de rug van je paard. Laat daarom even een zadelmaker komen. Hij/zij kan beoordelen of je zadel goed ligt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:59

Ik weet niet waar je het zadel vandaan hebt maar hadden ze daar geen zadelpasser? Als je er aan de voorkant een vuist tussen kan stoppen ligt hij veel te krap. Dat vormt zich echt niet.Je zadel moet wel goed liggen anders verpest je de rug van je pony en dat zou heel zonde zijn.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:03

Dit lijkt me ook te krap ;)
er moeten 2 tot 3 vingers tussen passen,

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:05

Wij kunnen deze vraag echt niet voor je beantwoorden via internet.
Haal er een goede zadelmaker bij , iemand die er verstand van heeft en laat je zadel nakijken of deze bij je pony past !

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 11:46

oke, dank jullie wel allemaal :) zal er een bredere boom in laten zetten. En er iemand naar laten kijken.