van "normaal'" hoofdstel bitloos maken ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shiana

van "normaal'" hoofdstel bitloos maken ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:07

Hallo ,

Ik zit nu al een tijdje te zoeken op internet of er ook een manier is om van mijn engelse hoofdstel een bitloos crosslink hoofdstel te maken .
En dan het liefst wel op zo'n manier dat ik hem ook weer om zou kunnen bouwen tot hoofdstel met bit.

Ben dus benieuwd of hier mensen zijn die dit al eens gedaan hebben , of hier goed ideeen voor hebben.

Alvast bedankt

ElanFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:35

Ik volg dit even want ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd! :+

Stephanie_86

Re: van "normaal'" hoofdstel bitloos maken ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:37

hier nog iemand die dat wel wil weten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:39

Je kan een aansnoerneusriem gebruiken, (of een lage neusriem) en dan die twee ringetjes gebruiken om touwtjes door te doen. Ik train bitloos met mijn shetlander met een aansnoer neusriem, alleen hij is heel gevoelig dus die is dik onderlegd en er zit verder niks anders aan (geen kaakgekruist of kingekruist systeem).

ElanFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:48

ZusJacobs schreef:
Je kan een aansnoerneusriem gebruiken, (of een lage neusriem) en dan die twee ringetjes gebruiken om touwtjes door te doen. Ik train bitloos met mijn shetlander met een aansnoer neusriem, alleen hij is heel gevoelig dus die is dik onderlegd en er zit verder niks anders aan (geen kaakgekruist of kingekruist systeem).

Ik vraag me af of dat wel zo goed is als er allemaal speciale bitloze hoofdstellen zijn, misschien dat andere daar meer van weten. Ik weet het niet zeker of het slecht is.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:41

ElanFR schreef:
ZusJacobs schreef:

Ik vraag me af of dat wel zo goed is als er allemaal speciale bitloze hoofdstellen zijn, misschien dat andere daar meer van weten. Ik weet het niet zeker of het slecht is.

Een dik onderlegde zal net zo goed zijn als een stevig bitloos hoofdstel, en als je paard/pony er goed op looopt :)

Sonja_Yentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:28

Als je een aansnoerneusriem hebt is het heel makkelijk. wel de bakstukken eraf he. je haalt de riem van de aansnoer af.
Je hebt duntouw nodig, die doe je aan weerszijde van de frontriem en kruis je hem onder de kaak, en haal je ze door de ringetjes aan de neusriem, stukje doorhalen, knoop maken, teugels eraan en klaar

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:32

Sonja_Yentie schreef:
Als je een aansnoerneusriem hebt is het heel makkelijk. wel de bakstukken eraf he. je haalt de riem van de aansnoer af.
Je hebt duntouw nodig, die doe je aan weerszijde van de frontriem en kruis je hem onder de kaak, en haal je ze door de ringetjes aan de neusriem, stukje doorhalen, knoop maken, teugels eraan en klaar

Ik heb dat ook geprobeerd maar dat heeft zo''n slechte release! Pony reageerde heel boos :+

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:15

Slechte release heb je snel bij kaakgekruiste hoofdstellen. Ik gebruik zelf dan ook liever een sidepull (teugels aan de zijkant van de neusriem). Bij sommige bit-hoofdstellen is de neusriem hier geschikt voor, anders kun je ook heel goedkoop zo´n neusriem laten vlechten (http://www.diereninpastel.nl/frame.htm).

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:17

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:09

ik volg ook nog even

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:17