Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ZusJacobs schreef:Je kan een aansnoerneusriem gebruiken, (of een lage neusriem) en dan die twee ringetjes gebruiken om touwtjes door te doen. Ik train bitloos met mijn shetlander met een aansnoer neusriem, alleen hij is heel gevoelig dus die is dik onderlegd en er zit verder niks anders aan (geen kaakgekruist of kingekruist systeem).
ElanFR schreef:ZusJacobs schreef:Je kan een aansnoerneusriem gebruiken, (of een lage neusriem) en dan die twee ringetjes gebruiken om touwtjes door te doen. Ik train bitloos met mijn shetlander met een aansnoer neusriem, alleen hij is heel gevoelig dus die is dik onderlegd en er zit verder niks anders aan (geen kaakgekruist of kingekruist systeem).
Ik vraag me af of dat wel zo goed is als er allemaal speciale bitloze hoofdstellen zijn, misschien dat andere daar meer van weten. Ik weet het niet zeker of het slecht is.
Sonja_Yentie schreef:Als je een aansnoerneusriem hebt is het heel makkelijk. wel de bakstukken eraf he. je haalt de riem van de aansnoer af.
Je hebt duntouw nodig, die doe je aan weerszijde van de frontriem en kruis je hem onder de kaak, en haal je ze door de ringetjes aan de neusriem, stukje doorhalen, knoop maken, teugels eraan en klaar