Mijn paardje heeft een korte rug en een kort, roundskirt zadel. Het zadel is heerlijk, voor mij en voor hem, maar helaas bleken we er met alleen een zadel niet te zijn
Een enigszins standaard dikke pad met een lengte van 80 cm is hem te lang, bij bochten 'duwt' dat in/tegen z'n flanken en meneer geeft duidelijk aan dat irritant te vinden. (de white eagle pad ligt hier in de kast te verstoffen)De 'ponymaat' 65 cm is hem weer net te klein.
Tijdlang gezocht, uiteindelijk een roundskirt pad gevonden dat precies goed was qua maat. Pad was erg goedkoop (had van mij echt niet gehoeven maar was de enige in z'n maat, dus toch geprobeerd) en begint nu z'n veerkracht te verliezen. Kon ook niet anders voor die prijs, maar nu begint de zoektocht dus opnieuw....
Ik zoek een pad van ongeveer 75x75 cm, liefst roundskirt maar geen vereiste, zolang het maar niet langer is dan 75 cm (of evt 30 inch). Geen neopreen, tacky too of ander 'plastic'. Een wolvilten pad dat zelf op maat te knippen/maken is is ook een goede optie.
Webshops in Nederland, Belgie, Duitsland, Engeland... allemaal prima.
5star pads liggen helaas wat buiten budget op dit moment.
Alvast dank voor het meedenken!
Kan er echt wat mee, ga de opties even rustig naast elkaar leggen.