Welke wintec?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Welke wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 21:46

Hoi :)

Omdat mijn paard echt een moeilijke rug heeft, en een wintec een van de weinige merken is die goed ligt, vraag ik jullie welke wintec fijn zit etc.
Ik wil graag een diepe, stevige zit, met een niet te groot prijs kaartje (of 2de hands onder de 500 euro).
Er mogen ook wintecs aangeboden worden via pb ;)
En nog een vraagje, als je zadel met suede overtrokken is, is dat na een jaar of 2 dan niet afgesleten en glad?
Ik ga er ong. 3 tot 4x per week intensief mee rijden.

groetjes bumper.

Marian0557

Re: Welke wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:24

Ik zou de Issabell Werth nemen.
moet je even goed zoeken op mp, maar komt vast goed.
ik weet niet hoe het met de suede van de wintec is, maar van de thorowgood is dat super, en na 2jaar echt niet versleten!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:31

Ik heb een wintec cair 500. Nog niet veel mee gereden want ben net mijn pony aan het inrijden. Maar zit wel fijn. Die van mij is veelzijdigheids, maar ik heb ook op de dressuurversie gezeten en die zit nog veel steviger. Toen ik daarop zat had ik echt het gevoel dat ik nooit meer van een pony af kon vallen, haha :D
Ik denk dat dat slijten wel meevalt hoor;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:38

als je zegt diepe zitting zou ik ook voor een IW gaan, MAAR hou er rekening dat deze iets langer zijn dan de 500 en pro reeks. voor pony's en paarden met een korte rug kan dit nadelig zijn...

bij mijn vzh zadel heb ik nooit sleetproblemen opgemerkt, maar op mijn IW valt het toch een beetje tegen... Ik heb hem nog maar 4 maanden en je ziet goed waar m'n stijgbeugel riemen komen en waar ik zit. Gelukkig helpt afkuisen met vochtige doek en opborstelen nog wel...
ik gebruik dit zadel ongeveer 3x/week, soms vaker. Maar rij zelden meer 3x dressuur tenzij voor een wedstrijd, dan kan het wel een 5-6x zijn/week
ik vind het wel echt zalig zitten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:58

Bij mij maakt het meer uit of ik stevig zit inplaats van dat hij lekker zit.
Dat vind ik ook wel belangrijk maar mijn pony bokt soms, rent soms en draait af en toe om dus vind ik het wle fijn dat ik een stevig zittend zadel heb :D

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:51

Ik heb een Wintec dresuur 500 (oud model). Heb het zadel tweedehands gekocht (zij had het nauwelijks gebruikt) en gebruik het nu een jaar. Superfijn zadel, goede zit, heel licht en makkelijk in onderhoud (ik heb mijn beugelriemen onder het zweetblad, er zit nog geek krasje op m'n zadel). De stoten zijn ook nog goed (maar die vervang ik tzt wel).
Heb een tijdje geleden via Bokt dikke kniewrongen gekocht dus je kunt het zadel ook nog aanpassen.
Volgens mij zijn deze zadels wel veel tweedehands te verkrijgen.
Succes!

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:53

ik heb een wintec 500 dressuur (de oudere, er is nu net weer een nieuwe uit :o )
zadel is opzich wel oke, alleen echt stevig zou ik m niet noemen. maar ik had hiervoor de wintec 500 veelzijdig en dat is echt een wiebbel zadel. eerst was ik het gewend, maar ik zat er laatst weer eens op met springen, nou mijn benen klapperde en mijn kont bonkte op het zitvlak. mijn pony drukte haar rug uit en lief met d'r kop in de lucht. die moet je dus niet nemen!!! ;) ik zou de dressuur ook niet aanraden, ik ben ook al op zoek naar een andere...

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:54

salome_maybe schreef:
ik heb een wintec 500 dressuur (de oudere, er is nu net weer een nieuwe uit :o )
zadel is opzich wel oke, alleen echt stevig zou ik m niet noemen. maar ik had hiervoor de wintec 500 veelzijdig en dat is echt een wiebbel zadel. eerst was ik het gewend, maar ik zat er laatst weer eens op met springen, nou mijn benen klapperde en mijn kont bonkte op het zitvlak. mijn pony drukte haar rug uit en lief met d'r kop in de lucht. die moet je dus niet nemen!!! ;) ik zou de dressuur ook niet aanraden, ik ben ook al op zoek naar een andere...

Wat vind jij dan vervelend aan de dressuurversie?

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:04

petitparis schreef:
als je zegt diepe zitting zou ik ook voor een IW gaan, MAAR hou er rekening dat deze iets langer zijn dan de 500 en pro reeks. voor pony's en paarden met een korte rug kan dit nadelig zijn...

bij mijn vzh zadel heb ik nooit sleetproblemen opgemerkt, maar op mijn IW valt het toch een beetje tegen... Ik heb hem nog maar 4 maanden en je ziet goed waar m'n stijgbeugel riemen komen en waar ik zit. Gelukkig helpt afkuisen met vochtige doek en opborstelen nog wel...
ik gebruik dit zadel ongeveer 3x/week, soms vaker. Maar rij zelden meer 3x dressuur tenzij voor een wedstrijd, dan kan het wel een 5-6x zijn/week
ik vind het wel echt zalig zitten

gebruikt je dan leren of kunsstof beugelriemen?
ik heb hier bij mijn thorowgood echt helemaaaal geen last van.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:13

kunststof omdat deze niet rekken en m'n leren veel te grof zijn (miskoop), maar misschien ga ik ze onder het zweetblad hangen of nieuwe kopen...
als ik het net gekuist heb zie je het niet meer hoor, maar ik stond toch versteld...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 15:03

De oude wintec 500 vind ik een vervelend zadel, zit voor geen meter, ik kan er niet op blijve zitten en mijn benen steken naar voren...
Ik ben van plan om de nieuwe te kopen, omdat die toch goedkoper is dan de IW en ik er veel positieve reacties over hoor :)

iemand ervaring met deze zadels?

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:54

Ik heb nu net extra dikke knievrongen gekocht voor mijn wintec dresuur 500. Hoop dat hij hierdoor stabieler is, mijn benen trok ik telkens op omdat het zadel zowat plat is. Ook licht het zadel veel achterover, alsof ik een ta smalle boom heb. Dat is niet het geval. Lijkt soms net een veelzijdigheids zadel.

Succes er mee

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:58

Ik heb een wintec pro, nu zo'n 3 jaar. Je ziet wel normale gebruikers slijtage maar wat betreft de zitting van het suede zie je niks. :n Ik vind het een heel fijn zadel ook met bokken of rennen vind ik hem best stevig zitten.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:34

ik zou gewoon zelf kijken welke je lekker vind zitten want smaken verschillen

ElanFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:05

1 tip alvast: Neem een 2000!
Suede word niet heel erg glad (Wel en heel klein beetje natuurlijk)
Ik heb zelf al 2 jaar een wintect 2000 Pro dressuur die zelf ook al een paar jaar oud was en hij zit nog super!
Vroeger ook altijd een Wintec 2000 Pro met Cair vzh gehad.

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:09

Ik heb de Wintec pro dressuur, is met diepe zit net goedkoper dan de Isabella werth. Ik ben er erg blij, heb hem zelf 2e hands kunnen kopen voor een super leuke prijs!

Een zadel die ik je zeker zal aanraden!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:20

Hoi Bumper,
Je wilt een diepe stevige zit, dit biedt de 500 en 2000 niet.
Wellicht kan je een Wintec IW proberen.

Ik heb nu het nieuwe model wintec 2000 met cair, 17,5 inch.
Op mijn paard ligt het zadel super, maar ik zit er gewoon echt niet lekker op...
Ik ben 1.80 en heb lange benen, het suede plakt mij achterin het zadel, benen worden naar buiten gedrukt.
Voor mij is het echt een dikke NEE! Mensen met een andere bouw vinden het zadel weer heerlijk zitten en zien het blijven plakken in het zadel als voordeel.

Ook 500 euro is veel geld, ik wil je het leed besparen...
Ik kocht een nieuw zadel, heb er 15x 20 minuten op gereden en voor mij is het 3x niks!
Nu ben ik opzoek naar een nieuw zadel.
Wellicht een Massimo, misschien een tweedehands of nieuw zadel die de zadelmaker op mijn paard zijn rug aanpast!
Maak een proefrit op de zadels! Speel openkaart en vertel wat je budget is, zodat er een fijn zadel voor jullie gevonden wordt.

Veel succes!