Mijn paard loopt zichzelf kapot aan de binnenzijde van de achterbenen net boven de kroonrand. Dit doet ze allang maar ik had niet door dat ze dus zichzelf open trapt. Dus nu ga ik maar bell boots aan doen tijdens het rijden, maar welke neem ik het beste? Die met een no-turn bobbel? Maar gaat dat niet irriteren in de kootholte? Welke zouden jullie aanraden?
quarterH
Geplaatst: 21-07-10 16:32
tijdens rijden of de hele dag?
tyja ligt aan je persoonlijke voorkeur. ik heb nu de bellboots met no turn die ik bij de decathlon haal. zijn supergoedkoop (12 euro) en erg stevig en goed! wij gebruiken ze bij intensieve reiningtraining en ze zijn echt goed, zeker voor dat geld.
Mandyke
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-10 17:15
Enkel tijdens het rijden.
De no turn leek mij het beste omdat dat vervelend moet zijn als die bell boots beginnen te draaien maar mijn paard heeft nogal makkelijk last van mok en kloven in de kootholtes aan de achterbenen, dus ik twijfel of die bobbel bij haar niet gaat irriteren.
Winddancer
Geplaatst: 23-07-10 06:38
Ik gebruik zelf de Ballistic Overreach Boots van Professional's Choice, deze hebben ook zo'n no-turn bobbel. Ben er zelf heel tevreden over. Ze blijven netjes op hun plaats zitten en geen last van irritaties (maar mijn paard heeft dan wel geen last van mok of kloven).
Wij gebruiken helemaal geen no turn's. Bij de meeste paarden irriteert die bobbel en sommige krijgen er zelfs schuurplekken van. Maar het is tegenwoordig wel moeilijk om ze zonder te vinden van een zeer goede kwaliteit. Gelukkig heeft PC ze nog wel
Nee helemaal niet, heb ik tenminste geen last van. En ik heb liever dat ze iets draaien dan dat die no turn in de weg zit.
Winddancer
Geplaatst: 23-07-10 19:58
Ik weet niet wat je precies doet, maar ik train reining en dan had ik met die zonder no-turn toch altijd wel dat ze gedraaid waren (nu spint en stopt mijn paard wel hard). Met de no-turn heb ik daar geen probleem meer mee en het irriteert niet niks. Sluiten goed aan.
Maar ik denk ook dat het persoonlijk is en afhankelijk van wat je precies met je paard doet.
joany_pony
Geplaatst: 23-07-10 20:03
Mijn paard staat de hele dag in de wei met de no-turn bellboots en voor het rijden gebruik ik ook gewoon de no-turn,maar dan wel een ander merk.Gebeurd bij Hatchet ook wel eens dat ze gedraaid zitten,maar daar heeft hij tot nu toe nog geen plekken van
Ik heb zowel de ballistics no turn als de gewone quick wraps van PC. Van de ballistics krijgt mijn paard schuurplekken onder de kogel omdat die nogal hard zijn. Daarom gebruik ik voor hem de quick wraps en die draaien eigenlijk ook niet.
ik heb er verschillende gehad. no turn met bobbels turnen toch dus yes-turn.allemaal!dus voor het gemak van het paard beter zonder, als ze draaien tijdens het rijden is het wat comfortabeler zonder bult.
sevke
Geplaatst: 26-07-10 16:50
Inderdaad, beter zonder, draaien doen ze toch ! Die oude rubberen vind ik nog de beste. Al die andere gaan snel kapot en ze kosten ook veel meer. Ik heb er nu ook van eskadron met een bontrandje van echt schaap, voor als we lange ritten doen (onze volbloed trapt anders toch zijn ijzers af), en die irriteren ook niet.
Ze hebben een no-turn bult, en ze blijven ook echt op z'n plaats. In tegenstelling tot de Bell boots scheppen ze hier geen zand mee en passen ze mooi rond de hoef.
Zack
Geplaatst: 31-07-10 17:59
spicegirl schreef:
ik heb er verschillende gehad. no turn met bobbels turnen toch dus yes-turn.allemaal!dus voor het gemak van het paard beter zonder, als ze draaien tijdens het rijden is het wat comfortabeler zonder bult.