plakkerig spul uit leer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

plakkerig spul uit leer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 13:26

Ik heb zojuist mijn mentuig (marathon tuig van Clever) helemaal schoon gemaakt en ingevet.
Lekker buiten in de scaduw gaan zitten en poetsen maar. Toen ik klaar was heb ik de boel op de tuintafel laten liggen om de olie even goed in te laten trekken *in de schaduw*.
Ondertussen even naar binnen, stukje tour de france kijken, in slaap gevallen op de bank... Niet handig, want toen ik wakker werd en verschrikt naar mn tuig liep, was de zon dusdanig gedraait dat het niet meer in de schaduw lag, maar in de volle zon.
Naja, het spul in elkaar gezet, en nu komt er een plakkerig goedje tussen de dubbelgestikte delen (bij de gespen bijv) vandaan. Misschien lijm?
Met zadelzeep krijg ik het niet weg, droogt dit vanzelf weer in of wat kan ik veilig gebruiken om het te verwijderen

VillaNeusjes

Re: plakkerig spul uit leer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:31

ik zou idd denken dat het lijm is dat ter versteviging ertussen gebruikt word. ik denk dat als je het op een koele plek legt het wel opdroogd ( of niet als het lijm is die zowieso niet opdroogt)
ik zou proberen het eraf te schrapen met iets bots dat het leer niet beschadigd ( zijkant van een geldmunt ofzo)
Iets anders kan ik er niet van maken.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:54

het is de versteviging wat in de neusriemen gebruikt wordt.
ik heb er ook is last van gehad, met een kieffer halster. de versteviging wordt door olie vloeibaar, ik ben toen terug geweest naar divoza en toen een nieuwe gekregen, want het droogt niet meer op, elke keer als je hoofdstel nu warm wordt loopt die verder leeg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 14:15

het zit niet de neusriem, maar bij de gespen waar het dubbel gestikt is

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:32

het spul komt op die plek naar buiten, bij mij heeft divoza de neusriem van mijn halster ook doorgesneden, daardoor weet ik dat.

succes

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:58

heb hier hetzelfde, met teugels en met n plekje op mn zadel. Lijkt idd wel lijm, droogt ook niet meer op en is niet weg te halen....