chaps wassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjesliefde

chaps wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:53

heej,
Mijn chaps zien er niet zo gezond uit om het zo te zeggen ;) Ik heb laatst op vakantie een toch van twee uur gedaan, en het was toch al redelijk warm, dus chaps nat van zweet :+ en nu ook zo stijf. Ik heb al eens geprobeerd van ze te wassen met een beetje zeep en een borsteltje, ging dus langs geen kanten. Kan ik ze invetten met lederzeep? (voor alle duidelijkheid: mijn chaps zijn dus van leer ;) )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:56

Er zit dus een vleeskant en vachtzijde aan je chaps waarvan de vachtzijde glad leer is? Ik maak zo'n 3x per week mijn lederen chaps schoon met een vochtige doek en stübben-lederbalsem, zeker met dit weer!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:58

Bij mij zit een een labeltje in daar staat op hoe of wat ik heb geen idee of ze leer zijn maar die van mij kan je gewoon in de wasmachine flikkeren 40graden volgens mij. Niet met andere dingen wassen want geeft verschrikkelijk af dat wel.

Heb jij echt van die hard leren chaps?

petitparis

Re: chaps wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:05

mijn synthetische chaps heb ik wel eens inde wasmachine gestoken, maar m'n gladleren chaps kuis ik met zadelzeep (uitgeknepen spons, goed over de zeep gewreven)en smeer ze daarna in met lederbalsem, en daar worden ze ook zacht van...

mijn hoofdstel kuis ik ook de gladde en de "harige" kant, mijn hoofdstel wordt van de lederzeep altijd super soepel, dus misschien dat je de binnen kant ook moet "kuisen"

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:55

Munnie schreef:
Bij mij zit een een labeltje in daar staat op hoe of wat ik heb geen idee of ze leer zijn maar die van mij kan je gewoon in de wasmachine flikkeren 40graden volgens mij. Niet met andere dingen wassen want geeft verschrikkelijk af dat wel.

Heb jij echt van die hard leren chaps?

wat bedoel je met hard leren chaps?
ik denk dat de buitenkant van mijn chaps zo'n beetje harig is om het zo te zeggen, niet echt glad