Nieuw zadel nodig maar welke ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wiske23

Nieuw zadel nodig maar welke ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 10:21

Hallo

Zelf heb ik op mijn ruin een hulsebos zadel liggen maar de wrongen en de zit vind ik te min,het zadel is zeer glad, het rijdt niet echt fijn.
Op mijn merrie heb ik een Kieffer ulla salsberg en daar zijn de wrongen te veel van en door de diepe zit kiep ikzelf erg naar voren.
Nu zoek ik een zadel waar je heerlijk in zit, wie heeft ook zo moeten zoeken voor het juiste te vinden en welke is het uitendelijk geworden.
Heeft iemand tips voor mij ?

Groetjes ;)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:03

WD-V -> HAR

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:13

Hallo Wiske,
Na lang zoeken heb ik sinds begin juni een Wow. Het probleem bij mij is het feit dat mijn paard super gevoelig is, en behoorlijk breed bij de schoft. Onder de gewone zadels ging hij bij het passen al in de staak. De Wow is helemaal aanpasbaar, zowel voor paard als ruiter. Je kan kiezen tussen verschillende zittingdieptes en diktes van kniewrongen. Er hangt wel een prijskaartje aan. Een nieuwe Wow kost 2500 euro.
Ik heb goede ervaring met Happy Horse Advies uit Loenen. Zij heeft keuze vanaf ca. 800 euro t/m de Wow. Voor elk wat wils zeg maar.
Er zijn hier op Bokt ook veel enthousiaste klanten van Arno Brandt.
Wil je comfortabel zitten, kom je al gauw op een engels (maat)zadel uit. Je moet denk ik gewoon wat uitproberen, dan kom je er vanzelf achter.

Daihyo

Re: Nieuw zadel nodig maar welke ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:17

Ik weet niet wat je budget is, maar als je comfortabel wil zitten kun je eens kijken naar de Massimo Trail.
Dat zadel is gemaakt voor lange afstandsritten.
Ik rij er overigens gewoon dressuur mee.
Ontzettend zachte zit, niet teveel wrong. Als je dit zadel gewend bent, zit alles hard :D
Ook voor het paard is het een fijn zadel. Kijk eens op www.greendistance.nl voor meer informatie.

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:56

meschien een zadel van BareFoot die schijnen goed te zijn het zijn wel bitloose zadels maar ja je kunt proberen daar kun je een testzadel uitproberen op je paard zie website

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 12:12

Je bedoelt boomloos, dat soort zadels vind ik lelijk.
Een mooi goed passend dressuurzadel dat is wat ik zoek, as donderdag komt de zadelmaakster kijken voor een geschikt zadel en dan maar uitproberen wat lekker zit.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:22

Ik had eerst een equinefit zadel. Maar daar heb ik in het begin heerlijk mee gereden. Toen ik wat meer dressuurmatig ging rijden. Heb ik echt ruzie met dat ding gekregen.
Ik heb nu voor mijn ene merrie het Anky dressuurzadel van mijn instructirice overgenomen. God wat heb ik dat ding de eerste drie maanden vervloekt. Ik kon er echt niet op zitten. Mijn benen en knieen leden een eigen leven. Ik kukelde voorover. Maar nu heb ik mijn draai gevonden en rij ik er heerlijk op. Voor mijn andere merrie heb ik een wintec issabella werht gekocht. Hier reed ik meteen lekker mee weg.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:24

Ik heb een euroriding, diamant, zit echt heeeeerlijk.
Titaan trouwens ook!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:24

mieneke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:59

Wat Eclipse_ zegt! Ik heb ook een euroriding diamant en ik zou geen beter zadel weten... Echt een aanrader! :)

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:00

een ainsley zadel die zitten als een stoel echt heerlijk

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:53

Kent en Masters zadel. Zit heerlijk en heeft ook nog een verwisselbare boom. Voor mijn geen ander zadel meer! ;-)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:00

wiske23 schreef:
Hallo

Zelf heb ik op mijn ruin een hulsebos zadel liggen maar de wrongen en de zit vind ik te min,het zadel is zeer glad, het rijdt niet echt fijn.
Op mijn merrie heb ik een Kieffer ulla salsberg en daar zijn de wrongen te veel van en door de diepe zit kiep ikzelf erg naar voren.
Nu zoek ik een zadel waar je heerlijk in zit, wie heeft ook zo moeten zoeken voor het juiste te vinden en welke is het uitendelijk geworden.
Heeft iemand tips voor mij ?

Groetjes ;)

Lijkt mij ook belangrijk dat het zadel goed op je paard ligt. Voorover kiepen op een zadel lijkt erop dat het zadel niet op je paard past en de balans daardoor niet goed is.

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:55

Mijn voorkeur ligt bij euroriding, heerlijke zadels. Niet te veel en niet te min.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:00

Barnsby luxus een geweldig zadel, Anatomica ook en euroriding etc. ook! ;) Daarbij moet het ook goed op je paard liggen dus ga langs een ruiterhuis en vraag hun om advies. Daar heb je meer aan dan via bokt! ;) Wij zien jou paard niet in het echt, en kunnen ook geen zadels passen via de computer.

Engie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:09

Custom zadel!
Een van de grootste zadelmakers in Amerika en nu ook in Nederland. Word perfect pas gemaakt voor paard en ruiter en veel modellen om uit te kiezen. Zadels mogen op proef, dus geen problemen meer! www.mysaddle.com

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:13

Hallo,

Ik ben zowel over Knight Rider (de Admiral) en de Kentaur Penelopa heel tevreden. De KR past helaas niet meer op mijn paard. Dit zadel gaf een wat vrijere zit dan de KR. Moet zeggen dat voor mij nu de Kentaur een heel fijn zadel is.

Maar zoals hierboven gezegd, je kan beter een zadelmaker laten komen en zadel uitproberen. Dan weet je meteen welk zadel goed op jouw paard ligt en welk zadel ook lekker voor jou zit.

Succes ermee!

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 10:18

De zadelmaakster is geweest en het wordt een Albion.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:25

ik heb een rossner amerika plus dressuurzadel, vind hem egt super zitten. Op mijn andere pony ligt een kieffer lech profi, vind dat zadel wat minder zitten, maar was zo ongeveerhet enigste zadel wt paste, pony heeft er hoge schoft.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:48

wiske23 schreef:
De zadelmaakster is geweest en het wordt een Albion.

Ik vond de Albion ook heerlijk zitten, maar stond mijn paard al na 20 minuten naar het been te slaan uit protest. Helaas kon het kussen niet zodanig worden aangepast dat het op mijn paard ging passen. De zadelmaker heeft daarvoor zelfs nog met Engeland gebeld. Maar als het alleen om mij ging wist ik het wel, dan had ik ook Albion gekozen. Gefeliciteerd, veel rijplezier ermee!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:13

azaar schreef:
een ainsley zadel die zitten als een stoel echt heerlijk

idd ainsley is een heel fijn zadel!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:21

Hoi hoi
Ik heb sinds 2 weken een Ruis Diaz zadel, is Argentijns en komt uit de fabriek waar de anky en dacht passier ook vandaan komen, is de zelfde qualiteit als die maar dan voor de helft van de prijs. zit erg fijn en ligt super op mijn paardje. Hoop dat je er misschien wat aan hebt.

Hihi zie dat je er al 1 hebt ;) veel plezier ervan! :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:47

weet je wat het probleem is iedreen vind weer een ander zadel lekker zitten. mijn tip is ga naar een winkel en ga verschillende zadels proberen.