[WN] one ear?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mlc

one ear?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 22:33

ik weet niet of het hier goed staat?

Ik vroeg me af of er one ear hoofdstellen bestaan in de maat shet/pony? Ik heb ze zelf nog nooit gezien, maar dat betekend niet dat ze er niet zijn. Is er iemand die het toevallig wel weet?

En nog een vraagje, waar kan je mooie buckles kopen en kan je die op een gewone leren riem vast zetten?

Kirrr

Re: one ear?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:34

In elke westernshop zijn er buckles.
Ik weet niet waar je woont, maar google even je vind ze zo!

One ear zijn vaak gewoon de maat quarter en dus niet shet/pony.... Ik heb er zelf nog geen tegen gekomen...

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 22:46

Kirrr schreef:
In elke westernshop zijn er buckles.
Ik weet niet waar je woont, maar google even je vind ze zo!

One ear zijn vaak gewoon de maat quarter en dus niet shet/pony.... Ik heb er zelf nog geen tegen gekomen...

okay, dat is jammer. Ik ben nog nooit een western shop tegen gekomen, dus ook nooit one ears in een winkel zien hangen. Enkel foto's van mensen met een one ear en op internet. Ik zal wel eens op google kijken voor een winkel, want die buckles vind ik echt zó gaaf. Altijd al een mooie willen hebben

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:00

Een stalgenootje heeft ook een shetlander en die heeft een 2 oors hoofdstel zal aan haar vragen waar ze het gekocht heeft ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:51

Als je een simpel'oor' hoofdstel neem met aan één kant een gesp op het bakstuk, dus kun je hem flink kleiner maken en zal het dus ook een shet passen. Een hoofdstel met een los/schuifbaar oor is dan wel nodig.
Overigens kun je 'oortjes' ook los kopen of laten maken en schuif je ze makkelijk aan een leren kopstuk.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 19-07-10 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:14

Ze zijn er wel maar ontzettend moeilijk te vinden, zeker als je kwaliteit wilt. Ik heb er ooit een via bokt gekocht, simpel trainingshoofdstelletje maat pony en heel ruim verstelbaar, ik heb alleen geen idee wat voor merk het is of waar het vandaan komt :\ : http://i174.photobucket.com/albums/w112 ... k/bit2.jpg

Maar omdat ik verder ook niets passends en moois kon vinden maak ik ze nu maar gewoon zelf :+ . Niet het meest charmante moment terwijl hij zijn bit probeert op te vreten maar deze gebruik ik momenteel het meest :) : http://i174.photobucket.com/albums/w112 ... oto012.jpg

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:09

Die ear-hoofdstellen zijn toch maat een paar losse riempjes? Denk dat je bij een boel modellen gewoon een paar gaatjes bij kan prikken, oortje verschuiven, en dan zou het toch moeten passen, niet? Moet je alleen opletten dat het gespje niet net onder het oog komt te zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:19

En goed passend ear-hoofdstel is wel iets meer als wat losse riempjes. Een zelfgemaakt oortje zit meestal niet mooi 'aan' , die zijn nl voorgevormd.
Bij veel hoofdstellen zullen de bakstukken te lang zijn en dus kom je idd met de gesp te dicht bij het oog c.q. net op de plek waar het oortje moet komen.

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:55

Zelf heb ik een Western hoofdstel voor mijn shet.
Aangezien ik een nieuwe wil, heb ik weer contact op genomen met een vrouw waar ik het hoofdstel gekocht hebt.
Deze heeft mijn shet nu.

Afbeelding
Afbeelding

De hoofdstellen die ze nu om het moment hebben.

Afbeelding
Afbeelding Deze wil ik nemen:D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn allemaal shet maten;)

En nog even zijn mooie showhalster showen:D
Hij gaat gestart worden bij de WRAN bij de trail in hand en de showmanship at halter:D

Afbeelding

Voor informatie over de hoofdstellen stuur me even een pbtje.
Ik ga haar informatie niet op internet bloot leggen;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:52

@Deb0raa : van degene die je pony om heeft zijn de bakstukken dus te lang.

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:00

DubbelDun schreef:
@Deb0raa : van degene die je pony om heeft zijn de bakstukken dus te lang.

Ik weet het.
maar kunnen er erge dingen mee gebeuren?
hij heeft er geen last van

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:02

Dat niet, maar het staat gewoon niet mooi.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:45

Hoi!
Ik kan eventueel gewone one-ear hoofdstellen leveren waar je dan zelf mee aan de slag kunt. En die ook op een knappe manier kleiner te maken zijn.
Groetjes Angelique.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:47

Deboraa : Waar komt dat mooie spul vandaan?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:01

Het probleem met gewone maten is dat het oortje voor een shet zo ongeveer als frontriem gebruikt kan worden :') . Was bij mijn pony iig geen gezicht, ze zijn er wel goed te vinden waarvan de gespen laag genoeg zitten maar de oortjes zijn gewoon echt veel te groot.

Hoofdstellen die Deb0raa laat zien zijn iig diegene die de shet om heeft en die onder de two ear van King Series (ik heb die met die knoop gehad). Ze zijn wel van kartonleer dus niet echt geschikt voor intensief of dagelijks gebruik maar op zich waren ze wel leuk :) . Die anderen zullen van vergelijkbare kwaliteit zijn gok zo vanaf de foto's, echt goede kwaliteit is moeilijk te vinden voor de kleintjes helaas :\ .

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 19:10

Kan je ook zo'n ear-ding kopen en op een engels hoofdstel zetten?

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:19

Alleen als je engelse hoofdstel niet een te breed kopstuk heeft. Het liefst dus 1 met losse keelriem.
Ik kan een losse one-ear bestellen, met bling bling, deze is 15 euro exclusief verzendkosten.

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:35

Dat hoofdstel wat ik voor mijn shet heb, is toch echt leer.
Deze komt bij het zelfde winkeltje vandaan waar die andere hoofdstellen ook vandaan komen.
Ik kan niet een een goed passend engels hoofdstel vinden... alles is te groot :o

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:45

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:03

Ik heb voor mijn shet een heel mooi trainingshoofdstelletje van Weaver maat pony, echt superkwaliteit. Hij lag toen in de opruimingsbak van de oregon trail tack store, dus heb er niet veel voor betaald. Heb ook een simpel eenoorshoofdstelletje ingekort dat ging heel eenvoudig.

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:18

Ik zag gisteren iemand die zelf hoofdstellen maakt, ik zal het topic voor je opzoeken...