Merk lederen hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaaaaii_

Merk lederen hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:02

Hoi,

ik heb sinds een paar weken een hoofdstel gekocht,
mevrouw van de winkel zei dat het een goede keuze is en helemaal uit goed leder.
Er valt niks aan te klagen (op dit moment) en mijn paard staat er geweldig mee, alleen heb ik enkele vraagjes.. (en ik hoop dat jullie raad weten :D ) Hier de fototjes:

http://img842.imageshack.us/i/dsc05407.jpg/
http://img715.imageshack.us/i/img9632.jpg/

en de vraagjes...
Weet iemand welk merk dit hoofdstel is?
Hangt deze neusriem niet te laag?
Hangt het bit te hoog/te laag?
en Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel? Zoja, goede of slechte?

alvast bedankt :o
Laatst bijgewerkt door Maaaaaaii_ op 18-07-10 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:03

Merk = Imperial riding
Bit hangt denk iets te laag
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 18-07-10 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:03

Pikeur schreef:
Imperial riding

Inderdaad & de neusriem zit volgends mij gewoon goed hoor :)

Saartje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:10

Pikeur schreef:

Ik vind de foto nogal onduidelijk maar volgens mij hangt het bit wat hoog, gezien de rimpels boven de mondhoeken (ik kan mis zitten natuurlijk)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:12

Saartje87 schreef:
Pikeur schreef:

Ik vind de foto nogal onduidelijk maar volgens mij hangt het bit wat hoog, gezien de rimpels boven de mondhoeken (ik kan mis zitten natuurlijk)

Maar het leer geeft nog iets mee naar beneden zeg maar (hoe leg ik dat uit :P ) dus te strak denk ik dan weer niet..

Maar ik durf het ook niet helemaal met zekerheid te beoordelen

Alwiene

Re: Merk lederen hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:13

Ik zou toch ook zeker niet zeggen dat het bit te laag hangt, eerder te hoog, maar rimpels zijn niet zaligmakend, liever kijken hoe die in de mond van je paard zit :j

Neusriem hangt denk ik fractie laag, maar kan niet goed inschatten of je 2 vingers of meer hebt vanaf het kaakbot.

Merk was wel een eitje zeg :+

Maaaaaaii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:19

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:22

Mwah, ik denk dat het wel redelijk goed zit hoor :)
De neusriem zou wat hoger kunnen, ja.
Maar het is niet heel erg storend.

Maaaaaaii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:26

Dankjewel allemaal :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:36

Idd, is Imperial Riding :)

Hoeveel koste hij? en is hij ook op internet te koop? Ik wil hem ook :o

Maaaaaaii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:43

bumper schreef:
Idd, is Imperial Riding :)

Hoeveel koste hij? en is hij ook op internet te koop? Ik wil hem ook :o

Heb er €103 voor betaald in de winkel (is wel een redelijk dure als het op hoofdstellen en zadels aankomt),
op de pagina van Imperial Riding is er een Online Catalogus, ik denk dat je hem daar wel kan bestellen, of op een andere veilige "paardenspullensite".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:45

Kzou het bit denk ik 1 gaatje strakker doen :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:47

Maaaaaaii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 21:06

Alwiene schreef:
Is als ik me niet vergis 'gewoon' de Bonfire toch? O.a. hier te koop http://www.pourcheval.nl/product_info.p ... cts_id=316

Ik heb hem ook gehad, maar verkocht toen die mijn nieuwe pony niet paste, wel een fijn en kwalitatief goed hoofdstel.

ja , 't is de Bonfire :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:09

Ik zou het bit ook 1 hoger doen.
Mooi hoofdstel

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:33

Ik vind het bakstuk wat te los hangen, dus die zou ik een gaatje strakker doen, maar het bit zit volgens mij wel op de goede hoogte. Ik vind de amazone wel een beetje schaars gekleed. :+
De duurdere IR hoofdstellen zijn wel van redelijke goed leer en gaan over het algemeen wel een paar jaar mee.

Maaaaaaii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 15:48

Tessebes schreef:
Ik vind het bakstuk wat te los hangen, dus die zou ik een gaatje strakker doen, maar het bit zit volgens mij wel op de goede hoogte. Ik vind de amazone wel een beetje schaars gekleed. :+
De duurdere IR hoofdstellen zijn wel van redelijke goed leer en gaan over het algemeen wel een paar jaar mee.

Hehe, dat is mijn zus, was voor een fotoshoot.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:56

IR Bonfire; ik heb 'm al ruim 3 jaar voor een van de paarden en ben er erg tevreden over.
gebruik 'm best intensief (zo'n 5x per week) en blijft mooi.

Bit lijkt wat strak te trekken op de 2de foto, maar bakstuk hangt weer los van het hoofd af, misschien momentopname? moeilijk te zien zo; kzou even in z'n mond kijken of het goed ligt.
Neusriem misschien 1 gaatje hoger, maar hangt niet storend laag. Het leer zal trouwens nog wel iets oprekken de eerste tijd dat je 'm gebruikt.

Maaaaaaii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:41

Jolo schreef:
IR Bonfire; ik heb 'm al ruim 3 jaar voor een van de paarden en ben er erg tevreden over.
gebruik 'm best intensief (zo'n 5x per week) en blijft mooi.

Bit lijkt wat strak te trekken op de 2de foto, maar bakstuk hangt weer los van het hoofd af, misschien momentopname? moeilijk te zien zo; kzou even in z'n mond kijken of het goed ligt.
Neusriem misschien 1 gaatje hoger, maar hangt niet storend laag. Het leer zal trouwens nog wel iets oprekken de eerste tijd dat je 'm gebruikt.

Neusriem heb ik vanmiddag een gaatje hoger gedaan, dat leek al veel beter!
Bit ga ik denk ik morgen eens proberen, hoger en lager, kijken wat het beste is, misschien dat ik een foto kan maken als ik niet zeker ben :)

Maaaaaaii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 16:29

Nu vraag ik me toch echt wat af,

als ik mn pony haar bit in doe, houdt ze eerst heel hard haar mond open , kauwt wat en houdt haar mond dan weer open, net alsof ze ergens last van heeft... maar tijdens het rijden is er niks aan de hand, toen ik het bit één gaatje lager deed, hingen de bakstukken los naar beneden, en een gaatje hoger lijkt me dan zeker niet beter.

Oplossingen?

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:40

Dat de bakstukken 'los' hangen is in ieder geval niet de bedoeling. Kun je in de mond van je pony zien of het bit goed lag op de eerste stand die je had?
Als je het zelf niet zeker weet zou ik het even aan iemand vragen die verstand van zaken heeft. Dan is het binnen 10 seconden vast duidelijk.
Vanaf internet kunnen we wel vanalles roepen, maar we kunnen de mond van je pony niet zien.

Hoe oud is je pony trouwens? heeft ie z'n wolfstandjes nog? Wanneer heeft er voor het laatst een tandarts naar gekeken?

Paula92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:42

Ik heb dit hoofdstel ook, ben ook zeer tevreden. Niet eens een heel bekend merk, maar zeker goede kwaliteit. Het is idd wel redelijk duur

Maaaaaaii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 19:03

Jolo schreef:
Dat de bakstukken 'los' hangen is in ieder geval niet de bedoeling. Kun je in de mond van je pony zien of het bit goed lag op de eerste stand die je had?
Als je het zelf niet zeker weet zou ik het even aan iemand vragen die verstand van zaken heeft. Dan is het binnen 10 seconden vast duidelijk.
Vanaf internet kunnen we wel vanalles roepen, maar we kunnen de mond van je pony niet zien.

Hoe oud is je pony trouwens? heeft ie z'n wolfstandjes nog? Wanneer heeft er voor het laatst een tandarts naar gekeken?

De pony is 14 jaar, ik denk dat ie z'n wolfstandjes niet meer heeft, maar helaas weet ik niet wanneer er het laatst naar de tanden is gekeken, het is mijn pony niet.
Heb wel al eens proberen kijken in de mond toen ze haar mond open deed, maar dat lag eigenlijk normaal, gewoon "horizontaal".