vorige week is de paardentandarts geweest en alles was goed die kwam eigenlijk omdat ze het bit heel raar in de mond had nu blijkt dat haar gehemelte heel raar zit heel lag dus heb weinig ruimte
ik heb nu een enkelgebroken bitje maar zit niet lekker want het is heel de tijd mond open en dicht
Bij een laag gehemelte moet je altijd een ongebroken bit nemen. Dat kan een gewone ongebroken bustrens zijn, maar mag ook een myler of billy allen bit zijn. Die laatste twee zijn wat fijner omdat de bitringen onafhankelijk van elkaar bewegen, en daardoor de hulpen wat duidelijker doorkomen.
ik zou een ongebroken bit proberen of een dubbelgebroken bit,een enkel gebroken bit drukt tegen het gehemelte aan,dubbelgebroken of ongebroken duwen meer naar beneden.en ik zou kijken voor een heel dun bitje,aangezien er zo weinig ruimte in de mond is..succes!
een dunner bitje is wel ok wat ruimte betreft, maar het werkt ook scherper in. Heb je een stille hand kun je een ongebroken bitje proberen, maar ik zou liever voor bitloos of een leren bitje gaan.
Waarom laat je je daarin niet meteen even door je tandarts adviseren adhv de vorm en grootte van de mond? Mijn eerste reactie zou zijn een niet al te dik ongebroken mondstuk zodat je nooit last hebt van 'in het gehemelte prikken' van het bit.
ik heb hele goede verhalen gehoord over myler,je kan ze ook naar je toe laten komen en dan kijken ze ook welk mylerbit het beste in je paard zijn mond past
Of idd bitloos. Het is wel even wennen voor jou en je paard, maar probeer eerst aan de longeer lijn bitloos te gaan rijden. En dan telkens een stapje verder.