Eskadron peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie_N

Eskadron peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 14:38

Hallo bokkers,

Ik heb een vaak Eskadron peesbeschermers gehad, dit is al heel lang geleden en het kwam nu weer in me op. Alleen had er veel problemen mee. Mijn paard kreeg er wondjes van, drukplekken, zo zag het uit tenminste. Ik heb ze zogezegd in veel groottes geprobeert maar er bleven wondjes van komen. Dan koop je eens simpele goedkope Harry's horse beschermers, niks aan de hand. Hebben jullie hier ook last van?
Had dit eigenlijk alleen bij de peesbeschermers van Eskadron. Verder waren het allemaal super spullen voor een goede prijs.

Vertel;

kimmetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:25

Ik heb dit nog nooit meegemaakt eigenlijk. Heb je de beschermers wel goed schoon? Zand oid kan namelijk vervelend schuren!

_Daniquee

Re: Eskadron peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:17

Ik heb ook nog nooit problemen gehad emt de Eskadron peeskappen, vind ze juist heel fijn!

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:40

Ze waren altijd brandschoon. Maakte ze ook na iedere keer dat ze gebruikte schoon. idd vanwege zand ed.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:44

Ik wil niets anders dan Eskadron peesbeschermers maat Full voor mijn E-pony. Hij krijgt juist schuurplekjes van andere merken zoals HH. Die sluiten niet goed aan. Maar ik denk dat het afhankelijk is van de vorm van de benen of een merk wel of niet goed past. Wat voor het ene paard prima zit kan voor een ander paard een slechte keuze zijn. Dat geldt ook voor bv. zadels en dekens.

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:47

Ik heb eskaradon en nog een ander merk veredus geloof ik ik ben super tevreden mee! HH sluit niet aan bij die van mij en ze krijgen schuurplekjes

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:16

Mijn pony heeft van die lelijke witte strepen op zn voorbenen gekregen van de Eskadron beschermers.

Ik heb nu altijd BR, nooit problemen.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:19

Ik ben ook erg tevreden over Eskadron! Heb nu ook Scapa´s en dat gaat ook prima!

@ TeeGee: die witte strepen he, komt dat omdat je er een paar keer mee hebt gereden of heb je ze per ongeluk een nachtje om laten zitten? Mijn paard heeft namelijk ook witte strepen maar dat is gekomen doordat de vorige eigenaresse de peesjes een nacht om heeft laten zitten...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:29

Ze hebben er geen nacht omgezeten. Bij mn paard ben ik ze wel eens vergeten maar die heeft van de BR geen plekken gekregen.

Spikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:47

een vriendin van mij, had net het zelfde probleem als jij. Zij gebruikt ze gewoon niet meer .
Zij koopt momenteel enkel nog BR en Norton.
Persoonlijk heb ik ook geen eskadron peesbeschermers, ik koop ook enkel BR en norton en HH

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:58

Ik zweer bij eskadron.
Mijn paarden lopen al 12 jaar lang nergens anders mee <3

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:00

mijn eskadron's zijn ook brand schoon en hebben nog nooit geschuurd, zelfs niet toen ik door de waterbak oid ben gereden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:38

RUI-->HAR

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:42

Ik heb ze niet, maar die van mij krijgt alleen nog maar BR, Norton of HH om, de rest sluit niet goed aan ;)
Eurostar komt er zo nu en dan om, als ik eens in die set wil rijden.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:11

Mijn merrie kreeg ook wondjes van eskadron, terwijl ze er echt superfijn uitzien, geen korreltje zand en juist zo'n beschermingsflapje aan de voorkant hebben. Nu heeft ze helaas witte plekken op haar benen..
Bij andere peeskappen geen last. Waar het aan ligt? Geen idee. En het zijn juist zulke mooie (en dure) beschermers.

xMoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:13

Ik heb ook Eskadron peesbeschermers!
Heb ze al een aantal jaar en ze bevallen mij erg goed.
Paarden hebben nog nooit last gehad van wontjes.

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 00:01

Dan kan het idd ook erg aan de vorm van de benen liggen. daar heb ik persoonlijk nog nooit aan gedacht. Goed dat het gezegd werd, weer wat wijzer :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:15

Ik heb het van de alrounds voor de achterbenen.
Maar dat ligt niet aan de beschermers... maar aan het model been en beweging van united :) Hij heeft best brede benen die erg lenig zijn, vooral bij het verzamelen kan hij ze helemaal opkrullen :') Waardoor het gaat schuren. Ik gebruik ze dan ook niet meer :n

Ilse93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:35

Ik heb altijd br, die doen het prima, nooit schuurplekken!
Maar je moet idd goed op de vorm van de benen letten en daar mensen die er verstand van hebben even naar laten kijken, die kunnen je ook altijd wel helpen;)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:37

Ik ben heel tevreden over mijn Eskadrons, meer nog ik wil niets anders. Ze zijn lekker zacht en buigzaam en verslijten niet snel (bij mij toch niet)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:46

hier ook heel tevreden over eskadron beschermers, ik heb dit probleem gehad met norton's bv...die waren te smal voor de benen van mijn pony en elastiek te strak...het heeft gewoon met de vorm van de benen te maken :j en vooral omtrek, zulke wondjes/witte strepen krijgen ze meestal als de beschermers te smal zijn en dus te strak zitten

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:52

TeeGee schreef:
Mijn pony heeft van die lelijke witte strepen op zn voorbenen gekregen van de Eskadron beschermers.

Ik heb nu altijd BR, nooit problemen.

Dat ligt niet aan de beschermers, maar aan de manier waarop je ze vast maakt, ik veronderstel dat de strepen vooraan op het onderbeen staan?

BR valt voor mijn paard tamelijk klein uit, heb nu Eskadron Allrounders besteld om van die probleem verlost te zijn.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:58

Hoe bedoel je de manier waarop je ze vastmaakt Oakland?
Want in mijn ogen heb ik niets verkeerds gedaan met vastmaken ;) Denk dat het eerder ligt aan de vorm been/ beweging idd.

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:01

Ik heb ook Eskadrons, vindt ze echt heel fijn! :)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:16

Careano schreef:
Hoe bedoel je de manier waarop je ze vastmaakt Oakland?
Want in mijn ogen heb ik niets verkeerds gedaan met vastmaken ;) Denk dat het eerder ligt aan de vorm been/ beweging idd.

Je moet de klittenband gewoon dicht maken, zonder ze uit te rekken, wat ik heel erg veel mensen zie doen, misschien doet TS dat wel?