Onduidelijke vraag, wie weet het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvet_90

Onduidelijke vraag, wie weet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 15:32

Ik heb een zeer onduidelijke vraag, maar toch hoop ik dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Ik ben op zoek naar iets waardoor de teugels als het ware aan het zadel bevestigd zijn. Ik zal even duidelijker uitleggen wat ik bedoel.
Iets wat er voor zorgt dat als je er vanaf valt dat de teugels aan het zadel vast zitten. Dat het paard er niet in kan gaan staan als het ware..

Ik weet dat het heel onduidelijk is, maar ik heb het meerdere keren gezien en ik zou graag willen weten hoe het heet en waar ik het kan kopen.

Alvast bedankt!

Nanmar

Re: Onduidelijke vraag, wie weet het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:33

Heb het ook wel eens gezien, weet zo 1,2,3 ook niet hoe je het noemt, wel handig :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:34

Teugelsafe.
Oa bij divoza te krijgen. Of zelf even een haakje aan je teugel maken.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SkyMarian op 14-07-10 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jimbo

een teugel safe?

RoosIris

Yvet_90 schreef:
Ik heb een zeer onduidelijke vraag, maar toch hoop ik dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Ik ben op zoek naar iets waardoor de teugels als het ware aan het zadel bevestigd zijn. Ik zal even duidelijker uitleggen wat ik bedoel.
Iets wat er voor zorgt dat als je er vanaf valt dat de teugels aan het zadel vast zitten. Dat het paard er niet in kan gaan staan als het ware..

Ik weet dat het heel onduidelijk is, maar ik heb het meerdere keren gezien en ik zou graag willen weten hoe het heet en waar ik het kan kopen.

Alvast bedankt!

O dat ken ik! Dat heb ik een poosje gebruikt...vond het alleen heel irritant...als ik jeuk had en reed met los teugeltje kon ik mijn neus niet krabben :D

Ik heb hem destijd bij divoza gekocht....*gaat zoeken*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:36

Neem een musketon haakje, met een schoenveter zodat je een een cirkel hebt, haal de haak door de schoenveter met de teugels ertussen en maak de musketonhaak vast aan je zadelringetje onder de rok.

Dit is i.m.o. de goedkoopste oplossing!

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:37

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:37

teugelsafe heet hij!

Maar je kunt hem inderdaad ook makkelijk zelf maken.
(art.no.: 20518) bij divoza in zoekmachine invullen en dan heb je hem

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:38

ga naar divoza. dan hoofdstellen, dan teugels en naar beneden scrollen ;)

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 15:38

smokey17 schreef:
Yvet_90 schreef:

Alvast bedankt!

O dat ken ik! Dat heb ik een poosje gebruikt...vond het alleen heel irritant...als ik jeuk had en reed met los teugeltje kon ik mijn neus niet krabben :D

Ik heb hem destijd bij divoza gekocht....*gaat zoeken*

Haha, dat is inderdaad niet handig :Z
Maarja, ik was er vandaag vanafgevallen en mijn lieve lieve lieve lieve lieve (Grrrr) paardje heeft mijn teugels in vieren gestampt.
Dusja, daar was ik niet zo blij mee en aangezien ik wel een beetje voorzichtiger ben met haar mondje dan zij zelf, zou ik graag iets willen hebben om haar tegen haarzelf te beschermen als ze zonder mij verdergaat (wat overigens nog niet eerder was gebeurt hoor ;) ) haha.. ik zal eens kijken op teugelclib en teugel safe.. Bedankt...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:38

een paar antwoorden naar boven heb ik de code neer gezet...hoef je niet te zoeken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:39

Die link werkt niet :n Hij heet teugelsafe en kost €2.95

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 15:41

Oke bedankt allemaal ik heb hem gevonden! Was een onduidelijke vraag toch duidelijk genoeg!! :+
Op dit topic mag een slotje aangezien ik het al heb gevonden.

marisje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:45

Ik heb ze ook gebruikt tijdens het beleren van mijn paard! echt ideaal! schrik toch iedere keer weer als er iemand afvalt en de teugels meetrekt over de hals, hup paard weer met een been in de teugels, verschrikkelijk!
Maar toch rij ik nu weer de jonge paarden zonder, tot het eens een keer mis gaat :P
Laatst bijgewerkt door marisje18 op 14-07-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:46

Wij gebruiken een spoor-riempje :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:47

smokey17 schreef:

zitten jouw handen vast aan de teugels dan? :D

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:50

c_alsemgeest schreef:
smokey17 schreef:

zitten jouw handen vast aan de teugels dan? :D

jup.....ik liet mijn teugels nooit los....we hadden extreme last van bakkabouters en andere monsters.... :D

met uitstappen altijd teugels in rechterhand....ben rechtshandig dus krab ook met rechts...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:18

smokey17 schreef:
met uitstappen altijd teugels in rechterhand....ben rechtshandig dus krab ook met rechts...

Toch maar eens "doortrainen" op het links krabben. :D

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:18

Aukelizzy schreef:
smokey17 schreef:

Toch maar eens "doortrainen" op het links krabben. :D

reflex hé.....blijft lastig...

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:12

Teugelsafe! Bedacht door de vorige eigenaar van mijn paardje. :D

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:43

Vliendertje schreef:
Wij gebruiken een spoor-riempje :)

Dat heb ik in het verleden ook gedaan als ik tijdens de vakantie lange buitenritten gingen maken. Werkt prima!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:09

zelf met een touwtje of riempje vast maken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:13

Dat jullie dat fijn vinden joh , ik vind het wel fijn om als ik val , de teugel nog in mijn hand te hebben met het paard eraan vast , zodat ik die niet bij 1 of andere auto van een motorkap hoef te schrapen :P

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 17:22

pmarena schreef:
Dat jullie dat fijn vinden joh , ik vind het wel fijn om als ik val , de teugel nog in mijn hand te hebben met het paard eraan vast , zodat ik die niet bij 1 of andere auto van een motorkap hoef te schrapen :P

Nee dat klopt, maar dan moet je paard wel blijven staan. Mijn paard raakt in paniek als ik vast houdt :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:27

De mijne ook , maar dat kan me op dat moment even niks schelen :)

Liever in paniek als ik haar vast heb dan dat ze in paniek op de vlucht slaat , uit ervaring kan ik zeggen dat het niet lollig is om je paard in paniek op de vlucht te zien slaan en de hoek van de straat om te zien verdwijnen....want waar gaat 'ie naartoe , wat komt 'ie tegen , richting een drukke weg , in het prikkeldraad , met een stijgbeugel achter een paaltje.... :=

Ik vraag me dan ook af of je een mogelijkheid hebt om de teugel vast te houden als je valt met zo'n ding eraan , ik denk het niet eigenlijk.....