Soepeler maken jachtteugel - hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iranda

Soepeler maken jachtteugel - hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 15:01

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een jachtteugel (lussenteugel) gekocht en daarmee kan ik met mijn RSI eindelijk weer wat meer met de teugels doen doordat ik ze makkelijker kan vasthouden. Alleen de teugel is nogal stug. Wat voor materiaal het precies is, weet ik niet, ik denk hetzelfde als onze "standaard" springteugels. Ik snap wel dat hij wat stugger is, omdat het twee lagen zijn, maar als ik hem nu vasthou steekt het uiteinde gewoon recht omhoog, zo stijf is hij. Hebben jullie tips om deze teugel wat soepeler te maken?

Groetjes, Petra.

Grobegni

Re: Soepeler maken jachtteugel - hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:15

Is het van dat webband? Daar had ik een leidsel van dat door viezigheid en vocht keihard was geworden. Heeft een nachtje in de biotex geweekt en was daarna heerlijk zacht en soepel!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:21

Me ma heeft deze teugels ook en ze zegt dat ze vanzelf soepeler worden :)

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 08:45

Ik weet niet precies wat webband is, heb het gegoogled en ik denk wel dat dat het materiaal is. Biotex klinkt als een goed plan, dat kan ik altijd proberen zonder ze te beschadigen... Thanks!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:53

Goed idee, dat Biotex. Ga ik ook eens proberen.

Ik heb die dingen al jaren (al bijna net zo lang als ik endurance rijd) maar ze zijn nog steeds even stug, zelfs nadat er in al die jaren liters koelwater overheen zijn gegaan.