Lange teugels gezocht, bestaan ze standaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Lange teugels gezocht, bestaan ze standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 18:24

Volgende probleem doet zich voor: paard heeft een lange hals en heeft de oefening halsstrekken tot een kunst verheven. Alleen kom ik nu teugels tekort om een beetje fatsoenlijk op het paard te kunnen blijven zitten. Ik ben al aan het zoeken geweest bij verschillende ruitersportzaken naar een langere versie van een simpele springteugel maar langer dan de 2.90 m. die ik al heb ben ik ze nog niet tegen gekomen. Ook bij Extra Full hoofdstellen zijn de teugels niet langer.

Bestaan er standaard langere teugels of moet ik een toevlucht gaan zoeken naar andere creatieve manieren om meer lengte te krijgen.

Clipjes vooraan de teugels vind ik zo rammeling en een stuk extra achteraan ertussen zit ik weer met twee extra gespen die ik tegen kom met teugels op maat maken. Ook niet heel handig.

KarinvdM

Re: Lange teugels gezocht, bestaan ze standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:58

Geen idee, heb je niet gevraagd of dat eventueel te bestellen is?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:00

Kan je van een slofteugel geen goede lengte teugels maken? Je zal dan wel de gespjes e.d. er zelf op moeten zetten, of moeten laten zetten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 20:48

KarinvdM schreef:
Geen idee, heb je niet gevraagd of dat eventueel te bestellen is?

Staan helaas geen maten bij. Op maat laten maken kan altijd nog. Maar ik vind het zo raar dat ze voor die grote paarden niet langer te krijgen lijken te zijn.

:+ Met springen vind ik hem juist te lang; dan knoop ik er een ponyteugel aan.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:56

En Western-teugels? Die lijken altijd wel heel lang te zijn.... langer dan de standaard teugels die bij een Full-hoofdstel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:57

Western teugels zijn al snel 2 meter elk :) dus 4 meter totaal

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:00

Divine schreef:
En Western-teugels? Die lijken altijd wel heel lang te zijn.... langer dan de standaard teugels die bij een Full-hoofdstel zitten.

Met westernteugels mogen geen dressuurwedstrijden worden gestart.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:04

ik heb van die antislip dingen
en die zijn echt mega lang (langer dan die van een full hoofdstel)
heb ik ooit eens online gekocht

ben er nog steeds erg blij mee.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:05

Je zou biothane teugels kunnen nemen. Die zijn er ook in mat en met nerfje verkrijgbaar, met grip erop. Je ziet geen verschil met leer. Je kan ze bij goedhard.nl wel op maat laten maken, kan je zelf aangeven hoe lang je ze wil.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:57

je zou inderdaad kunnen kijken voor een mooie (leren) slofteugel en die op maat laten maken op de door jouw gewenste lengte en daar het gespje vast laten stikken...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:52

Had hetzelfde probleem en omdat ik een apart dressuur hoofdstel heb waarbij ik geen gesp aan het uiteinde nodig heb voor de martingaal oid heb ik daar een extra stukje aangezet zodat ik de lengte kan geven. Deze teugel gebruik ik niet om te springen want daar is-ie gewoon te lang voor. Iedere zadelmaker kan dit en moet maar weinig kosten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:57

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:06

Ik ken je probleem, ik rijd dan wel western maar wij hebben een engels onderdeel waarbij ik dus ook datzelfde probleem heb van te korte teugels. Ik heb 1 paar zelf langer gemaakt door er een stuk tussen te zetten. Maakte wel dat de ene teugel langer was dan de ander en je gesp dus niet meer in het midden zit. Ze zijn ook wel langer te krijgen in bepaalde shops. Ik weet van een Duitse shop dat die ze voor me zou kunnen bestellen. Tis er alleen nog nooit van gekomen :o Dus gewoon een aantal shops navragen of ze ze kunnen bestellen, ze zijn er wel dat weet ik zeker.
Westernteugels zijn dan wel langer, gemiddeld 2,40 m. maar die zijn open en dus zover ik weet niet toegestaan op de wedstrijden. Daarbij zijn bijna alle westernteugels bruin en niet zwart, je zou ze dus ook nog moeten verfen, naast dat er geen sluitingen aanzitten zoals bij engelse teugels.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 22:53

Anoniem schreef:
http://www.paardenbegrijpen.nl/

En dan bij de shop. Ze zijn prijzig maar wel lang!

:D En klapperclipjes; die wil ik juist niet.

Heb er nu gewoon een stukje ouwe sperriem tussen zitten. Werkt wel maar vind ik maar een knutseloplossing.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:12

Ik denk dat het in deze wel een handig plan is om even met je favoriete teugels naar de tuigmaker/schoenmaker te gaan en van 3 teugels 2 te laten maken, hij kan dan de 3e teugel netjes aan de eerste 2 vastmaken en een gesp in het midden zetten zodat je een goed lange teugel krijgt.

Optie is ook om gewoon naar de ruitersportwinkel te gaan en te vragen of er een langere teugel te bestellen is. Het (laten) verknutselen van een slofteugel klinkt ook niet verkeerd, maar ik durf geen uitspraak te doen over of die dingen standaard clipjes hebben...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:15

Ik heb gewoon een paar extra full springteugels bij Divoza gekocht. Scheelt zo'n eh 20/30 cm per kant. Geen idee of ik dan aan de 2.90 kom eerlijk gezegd... :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:20

en rubberen teugels uit de rensport? ok een vluchter is niet zo groot, maar ik heb altijd het idee dat het leren stuk waar ze aan elkaar gegespt worden langer is dan bij gewone springteugels. We leggen er altijd een dubbele knoop in, omdat ze anders te lang zijn...
Zou alleen niet weten of ze effectief aan de 2.90m komen (dus 1.45m elk?)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:33

Ir111 schreef:
Ik heb gewoon een paar extra full springteugels bij Divoza gekocht. Scheelt zo'n eh 20/30 cm per kant. Geen idee of ik dan aan de 2.90 kom eerlijk gezegd... :=

Zou je eens willen nameten voor me? 2.90 is de standaard maat. :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:36

Oh dan zijn ze langer. :j Ik vind de standaard fullmaat echt veel te kort over t algemeen. :D

Ik ben momenteel niet veel op stal maar als ik er ben -en ik denk eraan :o - dan meet ik ze na. Dat kan wel even duren...

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:37

Ir111 schreef:
Oh dan zijn ze langer. :j Ik vind de standaard fullmaat echt veel te kort over t algemeen. :D

Ik ben momenteel niet veel op stal maar als ik er ben -en ik denk eraan :o - dan meet ik ze na. Dat kan wel even duren...

:) Oh, ik bel ze wel even dan. Bedankt voor de tip!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:22

kan je niet een stukej tussen je teugels maken??
dus je haalt je eigen teugels los en daar zet je dan een stukje tussen?
ik weet niet of er extra lange bestaan op de extra langen die er al bestaan zeg maar.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 14:01

DDDMakkink schreef:
kan je niet een stukej tussen je teugels maken??
dus je haalt je eigen teugels los en daar zet je dan een stukje tussen?
ik weet niet of er extra lange bestaan op de extra langen die er al bestaan zeg maar.

Heb er al een stukje sperriem tussen geknutseld. Divoza al gebeld, ze hebben alleen pony en full. Extra full dus niet.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:05

Zelfde probleem hier, kijk eens naar de teugels van imperial riding, zijn over het algemeen langer te bestellen :). Ik heb er een anti slip versie van (glad leer buiten kant en rubber binnen), bevalt mij super! (Zitten rond de 3 meter)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:10

P3TR4 schreef:
Zelfde probleem hier, kijk eens naar de teugels van imperial riding, zijn over het algemeen langer te bestellen :). Ik heb er een anti slip versie van (glad leer buiten kant en rubber binnen), bevalt mij super! (Zitten rond de 3 meter)

Die heb ik ook geloof ik.. Super fijn!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:20

Anne_GTI schreef:
Divoza al gebeld, ze hebben alleen pony en full. Extra full dus niet.

Dan heb ik ze bij Van Rijs in Zevenhuizen gekocht. :j