Goedkoop/Kwaliteit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

johnvannim

Goedkoop/Kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:41

Ik zie zo vaak leuke goedkope halsters, hoofdstellen enzovoort liggen en nu vrag ik me af:
koop jij liever goedkoop dat je regelmatig nieuw kunt kopen, of liever duur en kwalitatief perfect
zodat je er een (paarden)leven lang mee kunt doen. Natuurlijk er even vanuit gaande dat beide
voor jou en je dier passend/op de goede maat zijn.

Yv_

Re: Goedkoop/Kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:42

Bij western is normaal goedkoop=duurkoop, maar vind die prijzen eigenlijk wel normaal. Als ik het vergelijk met de dressuurgerichte spulletjes, is het wel belachelijk duur.

Dus duur en goed :).

Chap_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:46

Bij mij ligt het eraan, zoals zadel en hoofdstel moet gewoon goed zijn. Een dekje mag van mij best goedkoop zijn zolang het maar een goede pasvorm heeft en het het paard iet hindert , logisch dat het dan sneller slijt. Maar koop dan net zo graag weer een nieuwe andere hoor.

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:47

Precies, dus de grotere uitgaven voor langere tijd en de kleinere uitgaven ter vervanging.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:47

Ik koop ook liever iets voor meer geld als ik zie dat de kwaliteit beter is. :)

Maar een hoofdstelletje voor erbij koop ik wel voor een tientje hoor! :))

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:48

Het ligt er helemaal aan. Wil je het voor een lange tijd gebruiken, dan zou ik er eerder meer aan uit geven dan aan iets wat je van plan bent minder lang te gaan gebruiken.

(dus net zoiets als wat boven gezegd wordt)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:50

Normaal gesproken ben ik van het principe duur = goed. Maar daar ben ik na een aantal dekens snel vanaf gestapt. Vooral bij zweetdekens is duur absoluut niet altijd beter.

Verder, wat tuig betreft, heb ik wel dure spullen, omdat ik gewoon goede kwaliteit leder wil en ik verzekerd ben dat ik de eerste tijd garantie heb. Dus daar zou ik nooit op bezuinigen. Ook op bitten niet. Ik wil het perfecte bit voor mijn paard, dus als dat net en bitje is dat 150 euro kost, so be it.

Wat dekjes, peesbeschermers, halsters e.d. betreft, neem ik gewoon wat ik mooi vind, waarvan de stof lekker aanvoelt en de kwaliteit me goed lijkt. En tot nu toe heeft dat mij nog niks teleurgesteld. De dekjes van 15 euro doen het net zo goed als die van 50 :)

Edit: Conclusie: Goedkoop is niet altijd slecht :D

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:51

Gewoon goed de handen en de ogen gebruiken dus! Dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:22

Zadel en beenbescherming moet van goede kwaliteit zijn.. Verder mag het van mij allemaal best wat goedkoper. Aangezien ik niet heel zuinig ben. En ik graag nieuwe aankopen doe

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:22

:) wie niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:24

johnvannim schreef:
:) wie niet

Die ken ik best een aantal hoor! die 5 jaar met het zelfde hoofdstel doen.. Bij mij is het lang als ik een hoofdstel 1 jaar in mijn bezit heb.. Ik heb dan ook 6 of 7 hoofdstellen.. :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:30

hangt er vanaf wat het is, geef voor sommige dingen liever iets meer uitwetende dat het kwalitatief is of de juiste pasvorm heeft.
maar dekjes koop ik er liever 2 goedkope, dan 1 duurder, als ze vuil zijn zijn ze vuil simpel.hetzelfde geldt voor een weide halster en een extra touwtje. als het maar licht is en niet schuurt of snijdt en goed in de hand valt is het goed. die dingen zien er toch niet uit na enkele weken/maanden, dus dan heb ik liever een nieuw setje. voor transport en wedstrijd heb ik wel een iets duurdere/zwaardere uitvoering.
hoofdstel heb ik 1 duurder soepel uitvoering en als reserve een goedkoper

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:32

upendo schreef:
Ik koop ook liever iets voor meer geld als ik zie dat de kwaliteit beter is. :)

Maar een hoofdstelletje voor erbij koop ik wel voor een tientje hoor! :))

Hier ook. De dingen die ik echt vaak (basisdingen) gebruik, die wil ik van goeie kwaliteit hebben. Maar voor erbij mag best goedkoper zijn. :j

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:28

Ik koop altijd alleen maar het duurdere en dus de kwaliteit.

Voor het comfort van mij en mijn paard, de veiligheid en het gebruikte het materiaal. Vaak ziet het er vaak ook mooier uit, maar dat is bijzaak.

Al met al is het op de langere termijn ook vaak nog eens goedkoper om meteen voor kwaliteit te gaan.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:38

Ik kom wel vaak uit op de duurdere spullen. Maar ik ga simpelweg geen 250 euro voor een hoofdstel betalen, het moet leuk blijven en als t om een andere reden dan slijtage toch stukgaat is een nieuwe ook nog te betalen. Ik heb nu een Kieffer die 120 euro heeft gekocht omdat de neusriemen van de andere hoofdstellen te klein waren voor mn paard. Maar ik heb ook veel plezier gehad van mn Pagony Special en een HH hoofdstel die er na 2 jaar nog prima uit zien en geen zwakke plekken vertonen. Zadel geef ik wel veel geld aan uit, heb een stubben maestoso gekocht 2 jaar geleden omdat de boom van rossner scheef was. Toen meteen goed aangepakt. Ik neem ook niet de duurste shampoo of rijlaarzen o.i.d. Ik vind dat er ook goed spul te krijgen is in de middenklasseprijzen.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:37

een zadel moet wel goed zijn vind ik.
maar en halster of een dekje vind ik minder belangrijk, die schaf je zo weer opneiuw aan en zo kun je nog weer eens leuke dingen kopen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:42

Ik heb een behoorlijk zuur zadel en ook een duur hoofdstel. maar ik heb ook 5 hoofdstellen die goedkoper zijn. Dekjes heb ik ook duur en goedkoop. Beenbescherming heb ik ook van goede kwaliteit en een wat hoger prijsje. En ik heb een aantal keuringshoofdstelletjes die ook flink aan de prijs waren, maar ze zijn erg goed en blijven erg mooi. Maar als ik iets leuks zie wat goedkoop is, dan maakt me de kwaliteit niet veel uit als het door slechte kwaliteit maar niet schadelijk is voor mijn paardje, zoals dekjes enzo maakt me niet zoveel uit.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:32

Ligt er echt aan.

Zo zou ik voor een slopend paard geen hele dure dekens kopen als de bijvoorbeeld een goedkopere deken kan kopen van dezelfde aantal grammen.

Echter ben ik met tuigen daar heel anders in. Ik koop liever een duur döbert hoofdstel wat jaren mee gaat dan een hoofdstel van bijvoorbeeld 40 euro wat na 3 maanden scheuren in het leer vertoond.
Tuig mag dus wel kwaliteit hebben en dan is de prijs minder belangrijk.
Dekjes wil ik wel wat meer voor betalen als de kwaliteit zo is dat ze niet na 1 wasbeurt zijn veranderd naar een COB maat of de kleur snel vervaagd.

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:35

Ik heb vrij dure dekens altijd. Die van rhino en bucas. 3 seizoenen geleden 2 winterdekens gekocht van bucas. Die zijn nog steeds helemaal goed. Vorige seizoen 2 hh dekens gehaald. Na 2 weken had die ene al een scheur. En vond de pasvorm niet zo heel denderend. Van dekens wil ik echt kwaliteit en die zijn vaak wat duurder. Mijn zadels zijn ook van een A merk. Maar hoofdstellen voor thuis koop ik voor 3 tientjes en met goed onderhoud doe ik daar ook nog jaren mee.
Ik heb een duur hoofdstel van dik 100 euro. Die ik alleen voor op wedstrijd gebruik (1x in de maand).

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:40

frisjasje schreef:
Ik heb vrij dure dekens altijd. Die van rhino en bucas. 3 seizoenen geleden 2 winterdekens gekocht van bucas. Die zijn nog steeds helemaal goed. Vorige seizoen 2 hh dekens gehaald. Na 2 weken had die ene al een scheur. En vond de pasvorm niet zo heel denderend. Van dekens wil ik echt kwaliteit en die zijn vaak wat duurder. Mijn zadels zijn ook van een A merk. Maar hoofdstellen voor thuis koop ik voor 3 tientjes en met goed onderhoud doe ik daar ook nog jaren mee.
Ik heb een duur hoofdstel van dik 100 euro. Die ik alleen voor op wedstrijd gebruik (1x in de maand).

Dat heb ik inderdaad ook. Iig de winterdekens en vliegendeken. Daar wil ik niet op bezuinigen en ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, ze gaan nu al twee jaar perfect mee.

xQuint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:56

Het ligt eraan wat voor spullen het zijn.
Halsters, halstertouwen, dekjes en borstels koop ik het liefst goedkoop.
Maar ik zou met zadel en hoofdstel bijvoorbeeld wel voor echte kwaliteit gaan. :)

Xxman0nxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:17

ligt er aa wat van spullen, een hoofdstel doe ik meestal niet te duur en ook niet te goedkoop!
en een halster gewoon goedkoop! heb er toch 5 ofso! ;)

_Fleurtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:37

Zadel en hoofdstel moeten kwalitatief heel erg goed zijn, dus daar bezuinig ik niet op.
Eigenlijk bezuinig ik nergens echt op nu ik erover nadenk.
Ik koop weleens een goedkoop halster (helemaal halstertouwen) als ik een leuke zie, ik heb ook wel een dekje van €25,00 en ik maak zelf mijn mokzalf.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:16

zadel en hoofdstel heb ik wel gekozen voor kwaliteid, maar dan wel 2de hands. halsters en halstertouwen en zo besteed ik niet zo veel aan want in de wei trekken ze die altijd kapot, ik heb hier denk ik 30 halsters liggen, waarvan het grootste deel niet meer te gebruiken is maar ik gebruik de onderdelen weer om een ander halster te repareren

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:50

Ligt eraan. Goedkoop is niet altijd duurkoop.
Halster geeft ik niet meer aan uit dan 10/15 euro. Ze gaan allemaal stuk of ze nu duur zijn of goedkoop. Heb zelfs het idee dat hoe goedkoper het halster hoe langer ze mee gaan. Het gekregen tweedehands halster van hooguit 9 euro is nog steeds niet kapot de rest gaat 1 dag tot 4 weken mee.
Dekjes geef ik niet meer aan uit dan 20 euro. Vind de goedkoper veel fijner en mooier dan de duurdere.
Hoofdstel is een ander verhaal ik heb een goedkoop hoofdstel rond de 25 euro maar dat is echt 3x niets. Het is nog niet echt gebruikt maar vertoont nu al rimpels. Gezien ik het alleen gekocht heb om een begin te maken is dat niet zo'n ramp.
Zadels vind ik moeilijk vind zadels ontzettend duur en denk zeker wel dat goedkoper ook zeker wel goed kunnen zijn.