zwart zadel en licht hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

zwart zadel en licht hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:02

hallo allemaal.
wat vinden jullie van een combinatie van een zwart zadel en een andere kleur hoofdstel (bijv. london, champagne etc.)
zou dat mooi staan, of desnoods een dekje in dezelfde kleur als het hoofdstel?

8nnemiek

Re: zwart zadel en licht hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:36

Met een dekje in die zelfde kleur vind ik het zeker leuk staan :j
Welke kleur heeft het paard? Vooral op zwarte paarden vind ik dat mooi!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:39

ik vind het niet mooi, ik heb een donkerbruin paard met een lichtbruin hoofdstel en een zwart zadel het bruin is mooi maar samen ziet het er niet uit, dus ga ik maar een bruin zadel kopen

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:45

ik vindt het prima kunnen, ligt er natuurlijk ook aan waar je wensen liggen qua uitstraling van het paard. Ik zelf heb een bruin hoofdstel en inderdaad een zwart zadel. Vindt het wel wat hebben (Op mijn vos).

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:54

het is voor een fries. ik had namelijk een heel mooi london kleurig hoofdstel gezien. maar als je vanalles door elkaar mixt is het volgens mij net zo'n circuspaard:P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:56

Ik weet uit mijn hoofd niet wat de London kleur is, maar hebben ze die dan niet in het zwart ofzo? Op een Fries zou ik niet te veel goochelen met kleuren leer, omdat dan de Fries niet zo mooi meer toont. Dat zwarte toont haar juist toch?

Anders foto maken hè? Ik heb een connectie die dat hoofdstel in alle kleuren kan namaken. ;)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:58

@idefix4
het gaat mij juist om de kleur:P
zwart op zwart is ook zo saai

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:00

Ik zal eens aan de zadelmaker vragen? Die weet vast nog wel meer mooie ideeën voor een Fries? Of je zadel ook in de kleur London? Daar heb ik ook connecties. :-P Hij heeft een heel gaaf zadel voor een Fries.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:02

oke.

ik was even vergeten te vermelden dat het niet mijn eigen paarden zijn. het zijn mijn verzorgpaarden, dus een zadel kopen is me een beetje te veel van het goede :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:03

met hetzelfde dekje is het nog wel mooi denk ik, maar anders vind ik het niet zoveel aan. Ik heb mijn dressuur spullen zwart en donkerblauw (kleding) en springen alles bruin. Maar nu rijd ik met mijn dressuur hoofdstel ook met springen, omdat dat bit gewoon het beste bij hem werkt.
Als je het zelf mooi vindt is het toch prima lijkt mij?

zelf vind ik het gemixt niet zo mooi als dat zadel en hoofdstel niet dezelfde kleur is

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:05

Ik heb een zwart zadel en voor de ene pony een rose en de andere een blauw hoofdstel.
Ziet er met de zelfde kleur dekje erg leuk uit.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:07

Dat weet ik, want ik ken je van een ander forum. Zelf kijk ik altijd naar het prijskaartje en beslis aan de hand daarvan of ik het wil of niet. Maar welke kleur is het ook weer precies? Salamanca is donkerbruin toch? Is London dan lichtbruin?
Toch blijf ik van mening dat je dan beter een mooie frontriem ofzo kan doen op een zwart hoofdstel. 2 kleuren op een fries vind ik persoonlijk minder mooi. En een mooi dekje doet ook wonderen. Er is een dekje van Eurostar in de kleuren van de friesse vlag. Erg mooi!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:08

Dan denk ik nog dat het mooiste is als je op 1 of andere manier iets van een andere kleur terugziet in je zadel. Bijvoorbeeld zwart met een london rand of london beugelriemen. Heb er namelijk zelf ook over na zitten denken ;)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:10

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:41

ik heb op mijn zwart bonte tinker een zwart zadel zwart leren halster en light oil (ongeveer london kleur dus) western showhoofdstel ik vind het mooi en het stoord absoluut niet

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:42

Ik heb een bruin zadel en een bruin hoofdstel :+
Mijn paard is wit met bruin gestipt zie mijn pro ;)

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:45

Ik vind het wel mooier als het zadel & het hoofdstel de zelfde kleur hebben.
Maar vind het ook wel mooi als het hoofdstel een andere kleur hebt & dat je het dan combineert met een sjabrak in dezelfde kleur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:33

Ik heb een Geel hoofdstel met een zwart zadel.. Ziet er niet verkeerd uit.. Dus een andere kleur kan prima.. Al vind ik donker bruin met zwart niet mooi.

Maar als je het voor het netjes wil doen(Dressuur wedstrijden) zou ik persoonlijk geen andere kleuren nemen.. Verder voor recreatie, Endurance en eventing worden veel andere kleuren hoofdstellen gebruikt.. Al hebben we het dan wel over felle kleuren..