Gebruik haakjes bij voortuig en/of martingaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bob1976

Gebruik haakjes bij voortuig en/of martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 11:53

Bij het gebruik van een voortuig met martingaal zie ik wel eens dat mensen clipjes gebruiken om e.e.a. te bevestigen aan het zadel en de singel. Het lijkt handig omdat het makkelijk vast/los te maken is. Wie heeft er ervaring mee?

- zijn de clipjes even veilig als gewoon met de gespen vastmaken?
- welke clipjes zijn het handigste?

En een andere vraag:

Hoe strak moet het borsttuig zitten? (riem om hals en naar de singel) Is er een vaste maat voor? Net als dat je bijvoorbeeld altijd een vuist tussen de keelriem hebt en twee vingers tussen de neusriem (misschien al achterhaald, maar dat doet er even niet toe).

Anoniem

Re: Gebruik haakjes bij voortuig en/of martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:05

Naar mijn zadel heb ik klipjes. Aangezien je deze aan 1 kant los moet maken. lijken mij gespen super onhandig.

En naar de singel toe. Mag de riem niet strak staan. Maar ook niet zo los dat ze er in kunnen stappen. Dus er moet zeker een vuist tussen kunnen.

Volgens mij is er niet echt een speciale richtlijn voor. Zoals met neusriemen enz.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:01

Ok. Ga ik eens even kijken hoe het nu precies bij mij zit. Ik heb het idee dat het vrij strak zit, terwijl ik zelfs apart een XL heb besteld...
En het gekke is dat de martingaal weer te lang lijkt....

Het is wel een Stubben voortuig, dat zou toch goed passend moeten zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:12

Dat zouden idd wel normale verhoudingen moeten zijn. In mijn onderschrift staat een topic. Daar gebruik ik mijn borstuig ook. En zoals hij daar zit zijn hij volgens mij goed.