Welke peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_W

Welke peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 11:34

Ik vroeg mij af welke peesbeschermers - gelet op de verschillende materialen - het beste zijn voor het been?

Zelf had ik Neopreen beschermers van BR en die vond ik op zich prima, maar omdat ik gisteren helaas eentje ben verloren ben ik nu dus op zoek naar nieuwe en wil mij iets meer verdiepen in de verschillende materialen.

Wellicht ten overvloede:
Zelf heb ik mijn oog laten vallen op de leren beschermers van BR. Ik denk dat een leren variant beter ademt? Het bont daarentegen lijkt me erg warm? Is het wel echt of iets synthetisch?
Ook zag ik deze stoere dingen: http://www.agradi.nl//dierbenodigdheden ... 4048978/83
Lijkt mij ook een goede optie, maar waarvan is dit materiaal? Ziet eruit als plastic waardoor het misschien minder comfortabel is? Ook het klittenband vind ik niet zo super. Het is dan weer een kwestie van tijd voordat ik hem kwijt raak (denk dat mijn oude ergens in een ven ligt :o ).

Steefnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:33

Heel belangrijk in je keuze is hoeveel geld je er aan uit wil geven... :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 08:41

Hallo,

Heb even de advertentie bekeken, maar dit trekt me dus absoluut niet. Als die van hard plastic zouden zijn, dan denk ik dat je paard veel beschadigingen kan krijgen. Als het van een zachter materiaal is, dan is het volgens mij niet stevig genoeg (correct me if I'm wrong ;)
De BR die je noemde gebruik ik ook voor mijn paard (alleen gebruik ik strijklappen van BR ipv peesbeschermers).
Leren peesbeschermers zijn heel mooi, maar het lijkt me heel vervelend als die nat worden. Dat zou voor mij een reden zijn om geen leren te nemen.
Met bont zou ik zowieso niet nemen, want die zijn zo ontzettend war.
Als de BR je goed bevallen is dan zou ik zeggen: lekker blijven gebruiken!

Succes ermee

randyLOVER

Re: Welke peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:31

Eskadron cross zit ook vast met een drukkertje. Misschien een idee?

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:12

Ik heb zelf gekozen voor leren peesbeschermers met ook een leren voering. Heel veel leren peesbeschermers hebben een neopreen voering en dat ademt absoluut niet. Ik had eerst ook kunststof peesbeschermers, maar mijn paard zweet er altijd onder en krijgt hele warme benen. Ik gebruik ze voor buitenritten en springen en ik wil niet dat mijn paard peesschade oploopt omdat haar benen te warm worden. Ze hebben geen harde schaal zoals kunststof beschermers hebben, maar ze bieden voor mij genoeg bescherming (paard heeft geen ijzers, tikt nooit aan etc.) en ademen beter dan die kunststof dingen.