Nieuw zadel laten aanmeten, welk merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EmMetjes

Nieuw zadel laten aanmeten, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 06:41

Een goed tweedehands 18 inch VZH of desnoods springzadel kan ik niet vinden (in de buurt).

Als ik een zadelmaker met tweedehandszadels langs laten komen ben ik bang dat ze net niet een passend zadel bij zich hebben en is dus wel voor de voorrijkosten moet betalen.

Zit een beetje in dilemma of ik dan maar een zadel op maat laat maken. Dan is de garantie dat het zadel past meer aanwezig. Maar hoor ook genoeg (spook?)verhalen op Bokt dat het nieuwe zadel juist helemaal niet past.

Het gaat een zadel worden voor bosritten, ik heb al een dressuurzadel voor in de bak.

Hulsebos, Daaleman...iemand ervaring hiermee of met andere merken?
Devocoux valt af, want die zijn echt fors duurder.

Myca

Re: Nieuw zadel laten aanmeten, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 07:10

Maar jij had toch een Jaguar?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die Jaguar heeft gehad Hulsebos beter vindt. Hulsebossen moeten in 1x goed liggen, aan laten passen wordt minder.
Daaleman is overigens wel erg goed.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 07:44

Daaleman en Hulsebos zou ik zéker niet nemen, hele slechte ervaringen mee..Ik zou voor een WOW gaan die zijn altijd aan te passen als je paard veranderd van bouw, je kan er zelfs andere zweetbladen bij kopen ( zijn wel prijzig ) zodat je dus een spring-en dressuurzadel in 1 heb of desnoods vzh bladen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 07:52

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:04

Een WOW zadel voor erbij lijkt mij erg prijzig! Hulsebos heb ik slechte ervaringen mee, Daaleman daarentegen hoor ik wel goede verhalen over!
Waarom niet een A-merk als Stübben, Kieffer, Passier, BR of prestige. Tweedehands zijn ze goed te vinden!

Ik kan je de volgende zadelpasser aanraden: *Klik*
Hij komt door heel Nederland en heeft zowel nieuw als tweedehands in zijn assortiment.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:15

Ik ga mee met bovenstaand advies! http://www.deverlichtezit.nl

Godfried is een echte vakman. Heeft veel kennis/ervaring, veel soorten zadels, neemt zijn werkplaats mee naar stal, dus aanpassen/opvullen etc doet ie ter plekke. Als je van te voren aangeeft wat je wilt, dan neemt hij een heel assortiment zadels mee.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:20

Ik zou ook gaan voor een zadel laten aanmeten bij Ninon Schutte van Schuttezadels. Ze heeft ook enkele 2e hands zadels. Ik ben er super teveden over!

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 18:31

Bedankt voor de tips, hier ben ik mee geholpen.

Ik heb inderdaad een Jaguar, zit echt heerlijk dat zadel maar 17,5 inch is voor mij beetje aan de kleine kant voor lange buitenritten. En regelmatig springen doe ik niet meer.