voor de overgang van ijzers naar geen ijzers meer ben ik opzoek naar geschikte hoefschoenen.
ik dacht zelf aan de easyboots maar dat is puur gevoelsmatig.
het is dus de bedoeling om ze tijdelijk te gebruiken enkel bij buitenritten, totdat de hoef sterk genoeg is.
ik hoop dat iemand mij kan adviseren!
Cookies
Geplaatst: 10-07-10 09:19
Ik vind die easyboots erg fijn. Niet te lastig om aan te trekken, ze zijn niet te duur en ze zitten niet in de kootholte. Dat laatste vond ik erg belangerijk, ze lopen er zo mee weg en geen schuurplekken.
Belangrijk is te weten of je paard ronde hoeven heeft, of dat ze eerder bred als lang zijn, of juist langer als breed. Alle merken hebben zo hun voors en tegens, maar ook beter geschikt voor een bepaalde hoefvorm. Ik heb jaren Old Mac's gebruikt en er altijd schik mee gehad. Nu heb ik de Easyboot Glove. Die zijn minder lomp als de OM's maar het goed passen luistert véél nauwer. Enkele millimeters groei en de schoenen gaan al moeilijker aan. Je bent dus eigenlijk dan verplicht om zelf de hoeven op maat te houden of je moet investeren in meerdere maten. Nu heb je van Easyboot verschillende modellen en ik ken dus alleen de Gloves !!
Xxman0nxX
Geplaatst: 11-07-10 17:28
ik zou gewoon kijken welke het beste is en die dan nemen en zou ook op je gevoel af gaan!