Op zoek naar een nieuw zadel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Op zoek naar een nieuw zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:24

Ik ben op zoek naar een nieuw dressuur of goed veelzijdigheidszadel. Mijn budget zal een 1500€ (max 2000€) zijn. Maar het is de allereerste keer dat ik zelf een zadel koop (hiervoor regelde mijn overleden vader dat) dus ik weet er echt NIETS over. ik weet zelfs niet voor mijzelf hoe groot het zitvlak moet zijn...
Nu laat ik zeker een zadelmaker komen, maar op voorhand een idee hebben is altijd plezant zo dat ik zeker niet in het zak wordt gezet.
Ik zou misschien zelfs een goed 2dehandszadel overwegen, maar dat wordt ook vaak afgeraden.
Er is maar 1 belangerijke voorwaarde, het moet een zadel van zwart leder zijn. Mijn paard heeft wel een heel hoge schoft, en ik zit liever in een zadel waar ik iets meer ruimte heb (dus geen diep zadel).

Wie heeft goede tips voor mij?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:20

Ik denk dat je het best naar verschillende winkels gaat waar ze zadels verkopen zodat je zadels kan zien wat jij wil en bij sommige kun je een foto meenemen zodat ze ongeveer kunnen zien wat er bij je paard zou passen.
Het is maar net wat je zelf lekker vind zitten en goed op je paard ligt. Je hebt een goed budget dus daar moet zeker een goed zadel voor te vinden zijn. Het is ook maar net wat je persoonlijke voorkeur is en welke mogelijk heden je hebt.

Hier kan je ongeveer zien wat je nodig hebt aan inch maat, let er wel op dat het weleens kan afwijken.
http://www.thorowgood.com/fitting_guide_01.html