Hoi bokkers. Ik heb momenteel alleen beschikking over internet op mijn mobiel, hierop werkt de zoekfunctie niet dus ik kon niet kijken of dit topic al bestaat. Als dit zo is graag een linkje. Mijn vraag is dus welk bit hebben jullie en waarom. Verder zijn er hier ook voor en nadelen van bepaalde bitten welkom. Dit wil ik graag weten omdat ik hier geintreseerd in ben.
Ik rijd zelf met een billy allen bit. Fijnste bit dat ik ken Ook het vriendelijkst voor de mond
Britt
Geplaatst: 08-07-10 15:07
Ik rijd met een myler bitje, lvl 2 met MB04 mondstuk (lichte tongboog). Hier loopt ze fijn op, past goed in haar mond. Voor de wagen men ik met een liverpoolstang met lichte tongboog.
ik rijd mijn jonge ruin op een k&k dubbelgebroken aurigan bustrens van 18mm dik reageert hier fijn op
woeliej
Geplaatst: 08-07-10 17:54
mijn wedstrijdpaard heb ik op dunne enkel gebroken D trens lopen. Heb bij hem wat bitjes uit geprobeert en hier loopt hij het fijnste op, dus zo doende.
mijn pony loopt in de bak op dubbel gebroken water trensje, meer heeft hij niet nodig dus fijn vriendelijk bitje voor hem. Buiten is hij een draak van een heethoofd dus dan een pelham omdat hij anders door de watertrens heen loopt en blijft drammen. Met pelham is hij stuk rustiger dus is die uiteindelijk nog vriendelijker in gebruik als de watertrens
de merrie loopt op een enkel gebroken bustrens omdat zij het gewiebel van een dubbel gebroken niet prettig vind. dit bit ligt wat stabieler, loopt ze prettiger op
HighFly_
Geplaatst: 08-07-10 17:57
Voor Toby gebruik ik een enkelgebroken watertrensje hier reageert hij goed op heb ook een tijdje een ongebroken bitje in omdat hij heel erg sterk werd met springen maar het springen ging steeds beter dus ben weer met dit bitje gaan rijden Voor Saffier gebruik ik een enkelgebroken bustrensje dit bitje heeft ze altijd gehad. Ze reageert hier goed op. Doe ook zelf niet zoveel met haar meer een beetje rondhobbelen over de weg. Maar met wedstrijden ook altijd deze ingehad. Voor Snowy&Cappuchino gebruik ik een rubber bitje? hij zacht en wit en enkelgebroken. Voor hun had ik eerst een enkelgebroken bitje maar dat werkte niet goed en deze doen ze zonder problemen in
Dubbel gebroken bustrens, omdat ik hem daarmee ingereden heb, en ik vind het wel best zo. Ik vind wel dat als hij erg druk is, het een iets minder goede combo is, gezien een dubbelgebroken bit minder rustig in de mond ligt dan een enkel/ongebroken bit. Maargoed, op elk bit is wel iets aan te merken...
R0oszs
Geplaatst: 08-07-10 21:48
Melody heeft een ongebroken bitje in, ga binnenkort even kijken hoe ze reageert op een dubbelgebroken bitje. Eerst had ik een enkelgebroken Dtrens in maar moest van instructeur dit bitje gaan proberen. Reageerde ze erg fijn op.
Amor heeft een enkelgebroken Dtrens in. Altijd al gehad en nu nog steeds. Binnenkort denk ik ook even met de dubbelgebroken keer trainen, kijken hoe en wat
Zafier heeft een dubbelgebroken watertrens. Hier reageert hij erg fijn op.
Valentijn heeft een dubbelgebroken kneveltrens in.
Turbie
Geplaatst: 09-07-10 12:54
billy allen bit, rijd heerlijk! zeer vriendelijk voor het paard, reageert er ook goed op.
Ik reed met een stangbitje, maar tegenwoordig een enkel gebroken bitje. (zo'n standaard ding.. geen idee of dat een bustrens, watertrens is of wat dan ook)
Mijn verzorgpaarden hebben bijna allemaal een dubbelgebroken bustrens reageren ze heel goed op. Eentje heeft een enkelgebroken bustrens ook een fijn bit al gaat mijn voorkeur uit naar een dubbelgebroken. Voor mijn nog niet ingereden paard heb ik een kunstof dubbelgebroken watertrens. Een simpel enkel/dubbel gebroken accepteert ze niet in de mond vandaar kunstof is licht van gewicht en is wordt niet zo koud in de winter. Voor de rest heb ik gehoord dat ze meestal niet zo lang mee gaan maar dat zal ik nog moeten ondervinden.
dubbelgebroken watertrensje. ik rij al 3 jaar met dit bit en het bevalt me erg goed! ik denk dat het van de ruiter afhangt hoe rustig een dubbelgebroken bitje in de mond ligt. mijn pony reageert helemaal niet fjn op een enkel gebroken bustrens. welke van de 2 is theoretisch gezien het scherpst?