Hallo, Ik heb een vraag: wat zijn jullie meningen met een yankee bit? ik wil er misschien een kopen maar ik wil eerst weten of het jullie goed of niet goed is bevallen, of dat misschien een ander bit beter is, want mijn pony is zo sterk ik ben er al een jaar mee aan het oefen en nou wil ik toch wel eens een parcourtje springen! Dus wat vinden jullie van een yankee trens??
Ik rij met een yankee trens, vooral omdat mijn ruin in het parcour erg enthousiast wordt en dan niet meer goed te sturen is. Over jou situatie weet ik verder niets af. Misschien kun je het er met je instructeur/instructrice erover hebben? Die weet over jou situatie en over jou rijstijl
ja ik heb 2x in de week les en verder rijdt ik elke dag, ik heb gewoon clubles. en ik heb priveles alleen dan dressuur en ik krijg van mn oom wel eens les,
Is je pony altijd sterk? elke dag? Probeer je pony na elke hindernis weer goed onder controle te krijgen. Hoort dit trouwens niet bij praktijkproblemen?
lauri1997
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-10 13:08
maar ik vraag wat jullie van een yankee bit vinden.
Om eerlijk te zijn: in handen van een onkundige ruiter een martelgeval. Zelfde verhaal als pessoabit; door de hefboom wordt de hulp onduidelijk. Tenzij je gevorderd springruiter bent vind ik persoonlijk dat je beter niet eens aan dat bit moet denken.