Hulsebos dressuurzadel???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je blij met je hulsebos zadel?

ja
48 (70%)
nee
20 (29%)

Totaal aantal stemmen: 68

_Melissa

Hulsebos dressuurzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 20:06

hoi!,,

Ik vraag mij af of er mensen zijn met een hulsebos dressuurzadel?

Ik twijffel om een ander zadel aan te schaffen ik heb op dit moment een stubben zadel een super fijn
zadel maar het ligt gewoon simpelweg niet meer zoals het heeft gedaan.
Nu hebben een aantal stalgenoten van mij een nieuw hulsebos zadel aangeschaft echt een onwijs mooi
zadel met een perfecte pasvorm. nou heb ik gehoord dat de zadels nogal prijzig zijn!

Heb jij een hulsebos zadel? wat was je er voor kwijt? en vind je het je geld waard?
wat zijn jou voor en eventueel nadelen van het zadel?

alvast bedankt!

EquiJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:20

Ik heb twee Hulsebos zadels. Ik heb er veel jaar met veel pleier op gereden. Inmiddels moet ik er één verkopen, omdat mijn paard er niet meer in past :=
Ik heb inmiddels een WoW aangeschaft en ben daar erg over te spreken. Ik wilde eigenlijk weer een Hulsebos, maar mijn paard liep nu eenmaal beter onder de WoW.... tja, dan ga je voor de bijl.... :D Over Hulsebos heb ik niets te klagen!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:23

Wij hebben alleen maar hulsebos zadels op stal, heerlijke zadels wil geen andere meer!
nieuwprijs zijn ze wel wat prijzig, maar tweedehands als je beetje goed zoekt kun je ze nog best voor een leuke prijs vinden :)

enigste nadeel is de service van de medewerkers van hulsebos zelf... maargoed je bent niet verplicht daarheen te gaan, en kan natuurlijk ook een andere zadelmaker kiezen voor aanpassen ed. :)

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 20:47

EquiJoy schreef:
Ik heb twee Hulsebos zadels. Ik heb er veel jaar met veel pleier op gereden. Inmiddels moet ik er één verkopen, omdat mijn paard er niet meer in past :=
Ik heb inmiddels een WoW aangeschaft en ben daar erg over te spreken. Ik wilde eigenlijk weer een Hulsebos, maar mijn paard liep nu eenmaal beter onder de WoW.... tja, dan ga je voor de bijl.... :D Over Hulsebos heb ik niets te klagen!!

Ik heb even meer info opgezocht over het WOW zadel! dat klinkt ook erg fijn in de oren mijn Paard heeft nogal last van een vaste rug.
door waarschijnlijk het zadel wat niet goed ligt!wat is nou precies in het materiaal wat in de kussens zit? van het wow zadel want daar kom ik niet echt uit.. misschien is dat ook nog een optie bedankt voor je reactie!

magic_lover

Re: Hulsebos dressuurzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:52

Wow is lucht"vulling" dacht ik :)

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 20:53

apart! lijkt me opzich wel fijn voor de rug.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:08

Ik vind Hulsebos zadels wel lekker zitten. Een beetje breed en wel erg zacht. Alleen dat zachte maakt ook dat ze snel scheef worden en dat de zitting gaat golven.
Ik heb er drie gehad (Ultimate II, Spring en VSD), en ik heb ze niet durven laten aanpassen omdat ik zoveel negatieve verhalen van Hulsebos als zadelmaker heb gehoord.
Sinds ik op een Jaguar gereden heb wil ik niets anders meer. dat zijn echt fantastische zadels en een geweldige service.
Maar het blijft iets persoonlijks, net als schoenen. Het is niet zo zwart/wit als goed en slecht. De pasvorm van je paard en jezelf zijn ook heel belangrijk. Je moet echt uitproberen wat jij het best vind op jouw paard.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:24

Hmmmm ik zit zelf ook te denken om een hulsebos aan te laten meten maar naar de reacties op bokt ben ik nu weer gaan twijfelen. Ik wil graag een opmaakt gemaakte daar gaat mijn voorkeur naar uit maar ja nu de vraag welke......

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 22:27

ja het is heel lastig want je hoort nu ook weer veel goede dingen over de wow zadel!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:59

heb er ook 2, voor mij nooit meer een ander zadel alleen als het echt niet anders kan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:01

ik heb al een aantal keer op een hulsebos gezeten maar wat zitten die zadels lekker zeg!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:04

Het zijn prijzige zadels, maar ze zitten heerlijk. Vriendin van mij heeft er 1 en ik reed wel op haar op haar paard.
Wat een heerlijk zadel

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:08

Ik heb ook een Hulsebos en zweer erbij! Toevallig is die van mij net weer thuis, er moest een smallere boom in.het zadel is al meerdere malen door Hulsebos nagekeken en indien nodig aangepast en heb nooit problemen met ze gehad.

heb juist wel problemen gehad toen ik het zadel door een andere zadelmaker na liet kijken...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:10

Ik heb een Hulsebos WB3. Heerlijk zadel en geeft heeft een heerlijk stevige zit wat mij al veel valpartijen heeft gescheeld. Ze zit goed stevig erin. Voor mij geen ander zadel meer dan een hulsebos. Op mijn werk waren ook 3 hulsebos zadels en daar ben ik verliefd geworden op de zadels van hulsebos.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:11

Ik wou eerder ook graag een Hulsebos maar mede door de levertijd en vele negatieve ervaring heb ik voor een Black Country zadel gekozen en ben er echt onwijs blij mee.

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:15

Ik heb nee gestemd

Het zadel van mijn vriend konden we na 5 jaar zo in de prullenbak gooien. Boom was totaal versplintert! En ja we zijn zuinig op onze spullen! Zo rij ik al 12 jaar met mijn Kieffer in de rondte, niks mis mee.

EquiJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:11

_Melissa schreef:
Ik heb even meer info opgezocht over het WOW zadel! dat klinkt ook erg fijn in de oren mijn Paard heeft nogal last van een vaste rug.
door waarschijnlijk het zadel wat niet goed ligt!wat is nou precies in het materiaal wat in de kussens zit? van het wow zadel want daar kom ik niet echt uit.. misschien is dat ook nog een optie bedankt voor je reactie!

WoW heeft zowel foam (hoe schrijf je dat in godsnaam) als lucht in de kussens... je zit dus niet alleen maar op lucht.... :D

EquiJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:13

Mandy_ schreef:
Hmmmm ik zit zelf ook te denken om een hulsebos aan te laten meten maar naar de reacties op bokt ben ik nu weer gaan twijfelen. Ik wil graag een opmaakt gemaakte daar gaat mijn voorkeur naar uit maar ja nu de vraag welke......

gewoon allemaal uit proberen op je paard. Het maakt echt heel veel verschil welk zadel je lekker vindt zitten, maar uiteindelijk wen je er wel aan, je paard moet er vanaf het eerste moment goed onder kunnen lopen, die went niet aan een zadel waaronder hij moeilijker kan bewegen. ;)

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:22

hoi,

ik heb zelf een wb4 en een vzh van Hulsebos en ik zou ook nooit weer wat anders willen. Tja de verhalen over de zadelmakerij, die heb je denk ik wel bij elk merk en je kan je zadel ook nalaten kijken door een ander. Je kan ook eens kijken op de site van Arno van den Brandt.
Deze heeft bij Hulsebos gewerkt en is nu voor hem zelf begonnen. Zadels lijken ook erg veel op Hulsebos. Op advies van Rodinde Hoogenraard heb ik hem een keer naar mijn zadel laten kijken. (gelukkig helemaal goed) Verdere ervaringen met hem heb ik niet maar Rodinde heeft hele goede ervaringen met hem.
Persoonlijk zou ik zo veel mogelijk soorten e.d. gaan proberen. Wat vindt jij lekker en het belangrijkste wat ligt goed op het paard. Hoe meer je probeert hoe meer je dingen ervaart. De een zweert bij kn of kieffer, en die vind ik persoonlijk zeer hard, en de ander weer bij een ander merk. Gewoon veel proberen.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:12

Ja veel proberen maar dan moet je allemaal verschillende zadelmakers laten komen en daar een keuze uit maken maar ja ken mezelf en zie dan helemaal door de bomen t bos niet meer. De ene zegt dit de andere zegt dat....lastig zn zadel|!

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:24

ik heb al twintig jaar een Hulsebos. ik neem 'm nog net niet mee naar bed.
echter....ik koop er nooit meer een. de lange levertijd breekt me op. de service tegenwoordig ook. en de zadelmakers die er nu zijn bevallen me niet. en de anderen bij ons op stal ook niet.
bij ons tegenwoordig ontevreden klanten over de service.
enne...toen hij zelf kwam om op te vullen ,heb ik het ook eerlijk gezegd dat ik nooit meer een Hulsebos wil kopen.
maar hij komt bij ons zelf. en Hulsebos zelf is in een woord een vakman.
alleen hij zit veel in Amerika, dus altijd weer een tijd wachten voor hij kan

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:27

Ik heb ook een hulsebos, zit perfect en ze hebben veel moeite gedaan om hem zo goed mogelijk aan te passen.
Ben erg blij met het zadel :)

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 20:57

ja ik hoor inderdaad veel over de slecht service! dat is wel jammer want je hoort heel veel goede dingen over het zadel!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:04

Mss kort door de bocht, maar een Hulzebos is wel goedkoper dan een Wow? Wow is een duur zadel. Volgens mij nieuw boven de 2.000 euro toch? Dit omdat je je topic startte met de opmerking dat je Hulzebos al prijzig vond? Ik heb laatst een Silhouette zadel uit mogen proberen en tot nu toe staat die boven aan mijn verlanglijstje. Als ik mijn stubben kwijt ben, ga ik er één bestellen! Mijn Stubben was ook heel fijn voor mij, maar hij bleek niet te passen op mijn paard. Nu rijd ik met een ander zadel: een premier. Een goed zadel ook, maar ja, na het uitproberen van Silhouette, voelde ik wel verschil in kwaliteit. Google maar eens op Silhouette saddlery. De premier is natuurlijk ook te koop haha.
Ik leer bij een zadelmaker die Silhouette heeft en die heeft een uitstekende service en snelle levertijden. En niet alleen voor mij omdat ik er leer. :D

Verder kan over elke zadelmaker een goed verhaal en een slecht verhaal geschreven worden. Ik ken er inmiddels een aantal en allemaal streven ze naar hetzelfde: Een tevreden klant en een goed zadel op het paard. Vaak hoor je de klagers beter dan de tevreden klanten. De echt goeie herken je aan het gebrek aan tijd. :P Kijk maar eens ook op de auto-fora, als je dat allemaal leest, ga je ook fietsen...

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:14

Wat is er zo slecht aan de service bij hulsebos? En lange evertijd neem aan dat je wel een leenzadel krijgt??