Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
8nnemiek schreef:Een D-trens ligt rustiger bij de mondhoeken. Een watertrens beweegt meer, en bij goedkopere of oude watertrenzen of paarden met een gevoelige mond kan de watertrens voor wondjes in de mondhoeken zorgen. De D-trens niet
Lara_Silver schreef:Een D trens ligt stabieler en brengt het signaal over met minder ruis dan een watertrens, dwz hij beweegt minder in de mond. Ook heeft hij een werking die lijkt op die van een kneveltrens, de zijkanten van het bit drukken tegen het hoofd aan en het bit kan er niet doorheen getrokken worden. Het signaal is dus iets duidelijker. Ook zal het paard leren wijken voor de druk op het hoofd. Hoewel ik zelf een Happy Mouth watertrens heb geef ik de voorkeur aan een D-trens, alleen loopt mijn pony prima op de HM en dus ga ik niet zomaar veranderen. Dat laatste is ook heel belangrijk je moet ook kijken wat de voorkeur van je pony is.
Ze loopt wel fijn op dit bit en reageert er goed op. Dus dan schaf ik mij best hetzelfde bit aan als zij heeft, het zou misschien ook een beetje dom zijn om dan van bit te veranderen.