Een WOW zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pieomy

Een WOW zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:44

Over een jaar word mijn kanjer alweer 3 jaar, en ik heb zoon beetje in de ronde gekeken
maar jeeeetje wat een zadels heb je zeg.
Mijn oude pony kreeg ik als 6 jarig meisje dus paps had een wintec geregelt *was niet zo zwaar* en daar heb ik het eigenlijk
altijd mee gedaan omdat die gewoon perfect lag op haar.

Het is de bedoeling dat ik met de tijd natuurlijk wedstrijden ga rijden zowel dressuur als springen *(voornamelijk springen)*
Ik zag de WOW zadels en die lijken me erg fijn?
Heeft iemand hier ervaring mee?

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:12

Ik heb gister een paard gereden met een WoW zadel, en dat was inderdaad WOW :')
Zit verschrikkelijk lekker, en je kan er gewoon prima wedstrijden mee rijden, enige nadeel is dat je vaak een langere wachttijd hebt, als je hem aan laat meten en aan laat passen, en een andere/aparte kleur neemt ofzo, en hij is aan de prijs maar het is het echt waard :j

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 14:25

AlzahraShams schreef:
Ik heb gister een paard gereden met een WoW zadel, en dat was inderdaad WOW :')
Zit verschrikkelijk lekker, en je kan er gewoon prima wedstrijden mee rijden, enige nadeel is dat je vaak een langere wachttijd hebt, als je hem aan laat meten en aan laat passen, en een andere/aparte kleur neemt ofzo, en hij is aan de prijs maar het is het echt waard :j

Ja klopt ze zijn idd heel prijzig....
De vrouw die mijn vertelde over de WOW raden me aan om gewoon een tweede handse te halen
met de juiste inch want ze zei dat echt werkelijk ALLES aangepast kan worden doormiddel van lucht?
En kwa kleurtjes enz kan je dat gewoon los bestellen en aanpassen geloof ik?

SkyMarian

Re: Een WOW zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:28

Denk er wel om dat niet alles aan te passen is met lucht, wel bestaat het zadel uit losse onderdelen en die kan je vervangen. Uiteraard moet je dan wel in je buidel tasten. Ga je zweetbladen, kussens of zitting veranderen dan kan je bijna beter altijd een nieuwe kopen.

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 14:45

sjakie schreef:
Denk er wel om dat niet alles aan te passen is met lucht, wel bestaat het zadel uit losse onderdelen en die kan je vervangen. Uiteraard moet je dan wel in je buidel tasten. Ga je zweetbladen, kussens of zitting veranderen dan kan je bijna beter altijd een nieuwe kopen.

Ohw fijn dat ik dit weet die vrouw vertelde me namelijk dat echt alles aan te passen was.
Nieuw kost wel ongelovelijk veel geld trouwens?
Mocht dit nou niet op dat moment in me budget passen welk zadel is dan ook aan te raden?!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:55

Een wow zadel is nou eenmaal duur. Je kan gaan zoeken naar een tweedehands model, maar dan moet je gewoon weten wat je nodig hebt. Je kan het helemaal aanpassen, maar dat is echt niet gratis. Een tweedehands model met compleet andere onderdelen komt al snel in de buurt qua prijs van een nieuw zadel.
Tweedehands en je hebt een andere headplate nodig of de lucht moet wat aangepast worden kost je meestal de kop niet.

Geen idee welk zadel dan een aanrader is.

Arriverderci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:31

Een Wowzadel is echt super. Het voordeel is dat je ze ook helemaal aan kunt passen aan je paard. Wij hebben 2 wow-zadels. Mijn man moest helaas met paardrijden stoppen ivm gezondheidsklachten. Dat betekent dat we nu een 2e hands dressuurzadel te koop hebben. Het zadel is pas 1 jaar oud en ziet er nog nagenoeg als nieuw uit. Is bij Arie Boer in onderhoud geweest en hem kun je ook bellen over ons zadel. Mocht je interesse hebben dan kun je me een mailtje sturen naar arts4587@planet.nl

Enne, mijn andere wow-zadel houd ik gewoon. Want het zijn echt hele fijne zadels!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:21

Als je een tweedehandse wow wil aanschaffen zou je eerst een wow dealer moeten bellen. Die kan je paard bekijken passen wat er op je paard past, dan kun je tweedehands gaan zoeken. Het is echter wel lastig precies te vinden wat je zoekt tweedehands. mocht je vragen hebben pb gerust, ik heb zelf een tweedehandse gekocht nadat ik mn paard had laten bekijken door een dealer.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:06

Heb enkele 2e hands Wow's te koop liggen en verkoop ze ook nieuw. Aanpassingen zijn zeker mogelijk. Neem even contact met me op: http://www.zadelopmaat.nl

Naast een WOW zijn er meerdere zadels die geschikt zijn voor een jong paard. Zadels met een verstelbare voorboom groeien bij wijze van spreken met je paard mee en ook zadels met kunststofbomen kunnen aangepast worden als je paards bespiering toeneemt. Zadels met houten bomen zoals de oudere Stubbes of JC's zijn niet aanpasbaar. Ik verkoop Thorowgood, Kent& Master en Farifax zadels met verstelbare bomen maar een Wintec (zonder Cair!) oid kan ook geschikt zijn. Bijkomend voordeel is dat deze zadels slechts een fractie kosten van de WOW :D

Ik raad mijn klanten pas een luxer zadel aan als de paarden uitgegroeid zijn om teleurstellingen te vermijden.