welk hoofdstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

welk hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:30

Hallo,

Ik krijg maandagavond mijn eigen paardje :D
Het zadel wordt meegeleverd, maar het hoofdstel niet.
Ze had een mexicaanse neusriem, nu vraag ik me af waarom zo'n aparte voor een friese merrie van 4 jaar?
Ze liep er wel fijn op, maar waarom niet gewoon een standaard africhtingsneusriem?
Ik moet nu iig een nieuw hoofdstel kopen & bit.
Bit ben ik al uit (dubbelgebroken bustrens), maar wat voor hoofdstel zal ik nu nemen?
Welke is het vriendelijkst, maar werkt wel in op het paard?
Ik hoop op jullie meningen en adviezen.

Groetjes!!!

sharonalover

Re: welk hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:54

Ik zou gaan voor een gecombineerde neusriem. Dus de "gewone" zeg maar. Daar kan in principe bijna elk paard fijn op lopen :)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:33

sharonalover schreef:
Ik zou gaan voor een gecombineerde neusriem. Dus de "gewone" zeg maar. Daar kan in principe bijna elk paard fijn op lopen :)

Vind ik ook, het liefst dan aansnoer, bij een gewone zit een gaatje soms net te strak en het andere eigenlijk weer te los een gaatje ertussen maken gaat dan ook weer niet. Daar heb je bij een aansnoer geen last van.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 06:52

Ik snap even niet waarom je dat bij een aansnoer niet hebt?

Maar een aansnoer vind ik ook fijner, er zit dan namelijk vaak een zacht stukje onder, das wel weer prettig :) Let er dan wel goed op dat je niet teveel naar de naam kijkt, een aansnoer moet je níet aansnoeren! Dus gewoon losjes om de neus :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:09

Gefeliciteerd met je nieuwe paard!

Ik rijd met een hoofdstel met lage neusriem. Jawel, zo'n manege hoofdstel ;) Het bevalt mij heel erg goed. Doe de neusriem lekker los, en mijn paardje loopt er super op Voor foto's van het hoofdstel zie mijn profiel. Het hoofdstel is van het merk pfiff

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:29

sharonalover schreef:
Ik snap even niet waarom je dat bij een aansnoer niet hebt?

Maar een aansnoer vind ik ook fijner, er zit dan namelijk vaak een zacht stukje onder, das wel weer prettig :) Let er dan wel goed op dat je niet teveel naar de naam kijkt, een aansnoer moet je níet aansnoeren! Dus gewoon losjes om de neus :)

Omdat een ansnoer dubbel is zegmaar, daarom zit er tussen het een en het andere gaatje niet zoveel verschil.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:29

aha op die manier :D

chantaleg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:25

Je kan het beste eerst gewoon wat proberen ik heb zelf heel weinig friezen gezine met een mexicaanse neusriem