Duur en modieus? of Goedkoop en Degelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb jij het liefst?

Duur en modieus(zeer hoge kwaliteit)
42 (39%)
Goedkoop en degelijk(normale kwaliteit)
65 (60%)

Totaal aantal stemmen: 107

Anoniem

Duur en modieus? of Goedkoop en Degelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:16

Bij welke groep horen jullie (het meest)?

Gaan jullie het liefst voor dure vaak modieuze spullen van zeer hoge kwaliteit?
Of liever voor goedkoop minder modieus en normale kwaliteit?

Even er vanuit gaant dat het allebei even goed past. En zadels niet mee gerekend
Dus dekjes, hoofdstellen enz. en eigen kleding.

Wat kopen jullie het meest? (een midden weg is niet mogelijk gewoon kiezen waar je (het meest) bij hoort en graag onderbouwen)
puur nieuwsgierigheid!

Flew

Re: Duur en modieus? of Goedkoop en Degelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:17

Waarom is een middenweg niet mogelijk? :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:18

Ik weet niet zo goed wat duur en zeer hoge kwaliteit is en omgekeerd (goedkoop en normale kwaliteit?)

Ik koop pads van Anky en Scapa om maar eens wat te noemen, heb een rondgenaaid hoofdstel van Döbert, een Schumacher frontriem maar ook weer meerdere eigen-huis-merk-dekens van Divoza en een Rossner zadel..

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:18

eigenlijk staat mijn keuze er niet bij..

Ik ga het eerste voor wat het beste is voor mijn paard, wat goed past en goed doet wat het moet doen, maar verder pak ik ook graag de modieuze dingen, maar modieus moet niet te kosten gaan van waar je het voor wilt gaan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:20

Flew schreef:
Waarom is een middenweg niet mogelijk? :=

Tuurlijk is er een midden weg mogelijk.. Maar als iedereen zegt in het midden kan ik net zo goed niets openen... Dus als je kiest waar je het meest bijhoort.

Zelf heb ik namelijk liever goedkopen spullen omdat ik vaak nieuwe dingen koop. En tuurlijk kies ik soms een duur ding maar doorgaans toch vaker goedkoop.

Dus meer de vraag hoe belangrijk modieus zijn en de aller beste kwaliteit voor jou is. Of dat je minder modieus(denk aan zadelvormige dekjes enzo) en je normale kwaliteit ook prima vind

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:23

Maar of iets modieus is of niet is toch niet afhankelijk van de prijs :? Of je moet met modieus merkjes bedoelen maar dat vind ik niet modieus..

Anyway, kwaliteit boven uiterlijk/modieusheid voor mij :)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:24

Wat versta jij onder modieus? Die Eskadron, Eurostar en Scapa dingen? Als ik de trends goed heb gevolgd zijn Anky's toch wel een beetje uit, toch? :')

Ik koop goedkope dingen dan. Maar ook goedkopere merken kunnen modieus zijn, toch? Harry's Horse bijvoorbeeld. Het is misschien niet hip en in, maar wel degelijk modieus.
Meestal zijn de merken die ik koop BR, Harry's Horse, HV Polo en de huismerken van ruitersportwinkels (Pagony, Rossner, Global, EJ)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:27

Mode doe ik niet aan, maar ik wil best iets meer betalen voor een product waarvan ik zeker weet dat het 15-25 jaar meegaat (bij goed onderhouden). Bling bling vindt ik niks en aangezien ik liever ook niet al te veel aan het leer poetsen ben is wat mogelijk is van kunststof.
Aangezien mijn ervaring is dat bv schoenen van 50 euro net zo lekker zitten EN net zo lang meegaan als schoenen van 200 euro kies ik die van 50. Rijbroeken idem.
Tuig wil ik eventueel wel wat meer aan uitgeven, omdat een goed merk weer in te ruilen/verkopen is. Mij kleding en schoenen draag ik gewoon op.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:28

Ik ga niet voor modieus, maar wel voor hoge kwaliteit..
Ik ga meestal voor een A merk.. daar heb ik toch meer vertrouwen in.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:29

ik ga voor duur en degelijk, combinatie van beide opties dus. Ik koop geen goedkope dingen, die zijn zo kapot. ik wil best 300 euro voor een hoofdstel uitgeven, dan is de kwaliteit iig goed. Ik kijk idd niet meer echt naar wat in de mode is, maar wat goed past. Dekens, zadels en hoofdstellen zijn van A-merken, en best prijzig. Maar mijn ervaring is, dat je beter ineens wat meer geld kunt uitgeven aan bv een deken, dan elk jaar een nieuwe moeten kopen want dat is uiteindelijk duurder

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:56

Ik koop graag kwaliteit en merk. Gewoon omdat ik het mooi vind, en er zelf voor werk. Ik heb Eskadron, Eurostar en Scapa dekjes, maar ook HH en BR. Ik heb een frontriem van 90 euro, maar een hoofdstel van 70,-. Ik koop wat ik mooi vindt, maar ik ga niet oneindig geld uitgeven. Het ligt eraan wat er op dat moment mijn budget is.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:01

ik koop wat ik fijn vind. Ik heb van allerlei merken (duurdere en goedkopere) spullen en ik kijk dan naar de prijs-kwaliteit verhouding. En ik koop van me eigen geld niet heel vaak hele dure spullen, dat doet me vader ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:03

Dekjes zijn bij mij goedkoop
Hoofdstel was duur (dobert classic)
Halsters meestal ook goedkoop (heb 1 toen duur halster, nu middenmoot qua prijs)
Voor de rest, belangrijke delen duur (beugelriemen, hoofdstellen, zadels), algemene dingen goedkoop.

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:51

verscheelt heel erg qua spullen.
Voor een goed passend zou ik wel wat meer willen uitgeven, dan een dekje.

Mijn antwoord zit dus ook niet in de poll ;)

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:56

het is ook maar net wat je als duur bestempelt ?
ik bedoel het is gewoon prijs naar kwaliteit..
ik heb een keer een HH pad gehad en die was naar 2 maal wassen al niet meer mooi.
eskadron, eurostar ,scapa (de oudste collectie)en anky blijven bij mij wel mooi, de nieuwe collectie scapa dekjes vind ik weer niet fijn en de nieuwen van de anky ook niet.
dat heb ik ook met singels en hoofdstellen.
ik gebruikt ook alleen maar eskadron beschermers en dan de flexisoft pro safe beschermers, ik heb de nortorn, HH en BR ook allemaal al gehad maar die eskadron bevielen mij het best.
dan betaal je wel wat meer maar die gaan ook wel langer mee en passen goed hebben veel draagcomfort.
ik had voor mijn pony's ook eskadron springschoenen maar die bevielen bij mijn paarden weer niet kwa pasvorm.
dus nu heb ik rubberen nortorns ....
staldekens en zo heb ik gewoon van de HH die passen goed en als ze stuk zijn heb je voor een kleinprijsje weer nieuwen.
hier heb ik ook weer verschillende merken van geprobeert maar HH beviel mij bij mijn paarden kwa pasvorm het best ..
ik heb ook cavallo schoentjes gehad die waren na een half jaar kapot en mijn ariets heb ik 5 jaar gehad ik was voor beide 100 euro kwijt..
of je koop goedkopen voor 50 euro en je moet elk jaar nieuwen kopen dan ben je nog duurder uit..
ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel...

je krijg snel de stempel van merkbewust ...
nee, ik betaal liever wat meer en heb goede kwaliteit en goed comfort ...
dan weinig geld kwijt en elke maand nieuwe spullen

daar komt ook nog eens bij dat je ook moet kijken hou je met je spullen omgaat..
ik haal na het rijden de beugels en riemen van mij zadel
beugels in de kast en beugelriemen opgehangen.
de bitten gaan van het hoofdstel en de teugels worden op gehangen .
alles word na die tijd schoon gemaakt : dekjes, laarzen, bitten, bandages/beschemermers/springschoenen, hoofdstellen, zadels, singels, sporen, riempjes .
kijk en dat doet ook wel ten goede van je spullen ..

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:02

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het ten goede van je spullen komt als je na elke rit de beugels en riemen van je zadel haalt en het bit van het hoofdstel haalt. :? Van al dat gefrummel aan de riem(pjes)/(en) wordt zelfs de beste kwaliteit leer dat ik heb er niet beter van.

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:10

ik wel het zadel kan niet beschadigt raken die vlapje wat ober de beugelriemen hangen krijgen geen boog...
het hoofdstel gaat niet door hangen en je krijg ook geen afdrukken van de gespen ik steek de riempjes ook weer terug in de passandjes...
dan maak ik alles schoon...
ik vind het dus wel degelijk bijdragen aan de duurzaamheid van mijn tuig..
dus bij mij ziet bijna alles er als nieuw uit..

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:17

Ik vind duur en modieus niet altijd garant staan voor kwaliteit... kijk alleen maar naar de anky pads... die hebben totaal geen pasvorm. Dan vind ik de dekjes van HH toch fijner om te gebruiken, en die zijn ook nog eens gewoon van katoen (wat zweet toch aardig transporteerd).
Maar als het gaat om kwaliteit van leer (bijv. hoofdstel) dan vind ik het wel weer fijner om iets duurder te kopen en er dan wat langer mee te doen. Heb nu een micklim bridle, en die bevalt prima. Is lekker zacht onderlegt en soepel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:18

Ik wil modieus en degelijk :') en het mag best duur zijn :+

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:55

mirkip schreef:
Ik vind duur en modieus niet altijd garant staan voor kwaliteit... kijk alleen maar naar de anky pads... die hebben totaal geen pasvorm. Dan vind ik de dekjes van HH toch fijner om te gebruiken, en die zijn ook nog eens gewoon van katoen (wat zweet toch aardig transporteerd).
Maar als het gaat om kwaliteit van leer (bijv. hoofdstel) dan vind ik het wel weer fijner om iets duurder te kopen en er dan wat langer mee te doen. Heb nu een micklim bridle, en die bevalt prima. Is lekker zacht onderlegt en soepel.

nee niet altijd maar dat met die ankypads ben ik niet eens ...
als je ze goed in de kamer trekt dan heb je hem helemaal goed liggen en dat is wat de meeste mensen niet doen ;)
maar dan zit ik weet met het uiterlijk van die dekjes op een gegeven moment... die blijven niet mooi

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:58

Dan nog vind ik de ankypads te dik, om goed onder een zadel te passen :j
Maar zo heeft iede zijn eigen mening ;)

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:11

Modieus geef ik echt geen klap om, als ik het maar leuk vind :D Het liefst koop ik natuurlijk spullen van zo min mogelijk geld, maar van zo goed mogelijke kwaliteit :') dus ik ben gek op uitverkoop!
Dekjes en dergelijke geef ik niet veel geld aan uit, dat vind ik zonde, maar een goed hoofdstel of fijne rijbroek die lang meegaat mag best wat meer kosten :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:51

Ik kies voor goedkoop en degelijk.
Ten eerste ga ik niet betalen voor een merk denk aan Anky en Scapa vind het beide niets.
Vind persoonlijk dat die kwaliteit niet altijd beter is als een goedkoper merk. En bedoel vind hun prijzen af en toe echt belachelijk. Ik betaal echt geen 60 euro voor een dekje/pad. Als je voor 20/30 euro een imo mooier dekje en goede kwaliteit kunt kopen. Je betaalt gewoon voor het merk en daar doe ik niet aan mee. En ik of mijn paard zijn ook geen wandeld reclame bord dus Scapa valt ook al af. Zo afschuwelijk als het merk zo groot vermeld moet staan op producten.

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:59

Ik ga toch dan maar voor duur en modieus, ben zelf niet zo gericht op merken, maar vind kwaliteit en uiterlijk toch wel belangrijk! :)

en nu maar hopen dat ik geen discussie heb veroorzaakt of alle dure merken wel zo kwalitatief zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:20

Als het op mijn paard aankomt wil ik graag zeer goede kwaliteit.
Ik koop geen spullen omdat ze mooi zijn, ik koop spullen om hun degelijkheid en kwaliteit. Ik ben geen setjes mens, die onzin doe ik niet aan mee.

Maar al wat ik voor mijn paard koop moet goed zijn. Ik heb liever 1 goed product dan 10 goedkope producten die uiteindelijk minder lang meegaan dan het dure.