Korte singelstoten vervangen door lange

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hel1

Korte singelstoten vervangen door lange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 17:11

Aan mijn zadel (Massimo trail) zitten korte singelstoten bevestigd, het aansingelen hiervan gaat door mijn reuma met wat moeite. Nu heb ik ondervonden dat het aansingelen bij lange singelstoten met een dressuursingel een stuk makkelijker gaat.

Nu is mijn vraag, heeft het vervangen van korte singelstoten voor lange singelstoten, enig effect voor de ligging van het zadel?

Alvast bedankt!

josie

Re: Korte singelstoten vervangen door lange

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:13

Dat hoort niets uit te maken, maar kan wel per paard/pony anders zijn.
Overleg dit met een goede zadelmaker, deze kan het dan zien en kijken wat voor jouw paard het beste is.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:15

Ik zou even contact opnemen met een zadelmaker, die kan het je precies vertellen. Maar het lijkt mij dat het niet uitmaakt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:18

Bij een Massimo Trail is het iig mogelijk om korte singelstoten te laten vervangen door lange. :j

Ik heb zo'n zadel en ik heb het ook laten doen. Ken meer mensen die het bij hun Massimo hebben laten doen. Voor zover ik weet is er totaal geen verschil in ligging, maar dat zou idd per paard kunnen verschillen. Heb iig nog nooit gehoord bij dit type zade dat het problemen veroorzaaktel.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:24

Ik heb ook de Massimo Trail met lange singelstoten... Aangezien het zadel ero gebouwd is om zowel met lange als met korte singelstoten te werken, zal het geen probleem zijn. Met een ander zadel zou ik er niet zo gerust op zijn, hoewel het in principe geen probleem zou mogen zijn.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 07:10

Ik heb mijn JC veelzijdigheidszadel jaren geleden ook laten voorzien van lange singelstoten ideaal :P heb het bij Hulsebos laten doen.