Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aslo schreef:Een danger bit is vele malen milder dan een pessoa, afgezien van dit begrijp ik het advies van je instructrice ook niet zo. Een danger bit is een dubbel gebroken bit die bij de kleinste (tegen)druk als een ongebroken bit werkt. Nadeel vind ik dat ze amper als dubbel gebroken werken en niet zo fijn inwerken als een echt ongebroken bit. Wij hebben er geen goede ervaringen mee. Probeer gewoon eens een ander bitje zoals een enkel of ongebroken, mss wat dunner of juist wat dikker. daarbij zul je een probleem vaak rijtechnisch op moeten lossen.
jientje schreef:Ik ben op zoek naar een danger bit voor onze welsh b-pony. Op moment rijden we met een pessoa bit maar dit is niet voldoende. Op aanraden van mijn lesgeefster zoek ik nu een danger bit maar kan er alleen maar vinden voor d-pony's of paarden.
Wie kan mij helpen.
mairead schreef:Wat ik nu even niet snap: ik lees zo vaak dat een gewoon ongebroken bit zonder hefboomwerking (dus géén stang!) eigenlijk ook best wel een vriendelijk bit is... Dat danger-bit werkt bij teveel druk in als een ongebroken bit, dus wat is dan de toegevoegde waarde ervan? Het zou toch de bedoeling moeten zijn dat het bit dan juist strenger inwerkt? Of heeft zo'n bit nog een bepaalde hefboomwerking?
jientje schreef:Ik ben op zoek naar een danger bit voor onze welsh b-pony. Op moment rijden we met een pessoa bit maar dit is niet voldoende. Op aanraden van mijn lesgeefster zoek ik nu een danger bit maar kan er alleen maar vinden voor d-pony's of paarden.
Wie kan mij helpen.