Heee! Ik zit met een probleempje, sinds mijn verzorgpony is afgevallen, past het zadel niet meer! Zou het opvullen helpen? Iemand zei ook dat het zou helpen door een zadel te kopen met een verstelbare boom. Dat zou namelijk handig zijn omdat mijn verzorgpony een fokmerrie is, dus elke keer een beetje dikker word en elke keer weer dunner als ik haar train. Wie weet andere oplossingen?
ik ga mee met hier boven. Als ze steeds dikker word omdat ze zwanger is, en na de bevalling weer dunner, Is het dan niet handig om ergends een goedkoop zadel te kopen en die dan te gebruiken voor als ze zwanger is? Of rij als ze zwanger is zonder zadel?
Als ik je een advies mag geven : Ga voor een boomloos zadel! Dat groeit jaar in jaar uit met haar mee. Ik ben verkocht, je kunt via barefoot een testzadel aanvragen om te kijken of het wat voor jou en je verzorgpaard is. Een cheyenne heb je in kunstof al voor 400 euro en in leer voor 500 euro.
dankjewel voor het advies, ik rij vaak als ze te dik wordt zonder zadel ja, maar na de geboorte is het vaak zo dat je nog wat dik is, daarom heb ik dat probleem met het zadel. Ik zal de eigenaar even aanspreken over een boomloos zadel
idd het beste is een zadelmaker bellen ... je hebt ook zadels zoals wintec die verwisselbare bomen hebben erg makkelijk maar geeft geen garantie dat het ook goed past op je paard ( weet het nu uit eigen ervaring haha )
Als je niet zo heel fanatiek rijdt. Lijkt me een boomloos makkelijker. Die leg je erop en je rijdt er mee weg. Bij een wintec steeds de boom verwisselen naar breder/smaller lijkt me ook geen pretje.
Ik/Wij zitten met eenzelfde probleem. Ik heb een bijrijd/verzorgpaardje die inderdaad zo nu en dan een veulentje krijgt. Als ze langer drachtig is, rijden we minder.. bespiering gaat voor dan een beetje weg.. en nu bijvoorbeeld zijn we gewoon iedere dag aan het rijden waardoor er aan de voorkant, vooral bij haar schouders weer meer spieren komen. Zo wordt het zadel wat krapjes daar. De eigenaresse, ik en de andere verzorgsters hebben inderdaad besloten dat een boomloos zadel het beste is.
We hebben het al opgelost, de eigenaar heeft eerst de zadelmaker gebeld en die zei dat hij een Gel Pad moest kopen. Dat hebben we gedaan en nu zit het zadel al beter. Toch moet ze een nieuw zadel, zei de zadelmaker