Iemand ervaring met Keyhole onderlegger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olijkje

Iemand ervaring met Keyhole onderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 22:20

Hoi, ik heb een wintec 500 veelzijdigheidszadel en hier heb ik altijd goed mee op mijn pony kunnen rijden.
Maar, het zadel ligt nu vanachter op haar rug niet meer zo goed.
Ik heb twee keer twee verschillende zadelmakers laten komen en die hebben het oa opgevuld zodat het hoger komt te liggen maar op de één of andere manier lijkt het alsof de kussens daar een beetje in haar rug prikken.
Iedere keer staat haar zadel weer duidelijk in haar rug en ze is precies daar ook altijd erg bezweet.
De zadelmakers zeiden wel dat het zadel eigenlijk gewoon goed past maar ik maak me er toch nogal zorgen over, en aangezien ik over twee weken met haar op een soort trektocht ga wil ik het wel zeker hebben dat ze er geen last van heeft.
Heel overdreven getekend heb ik het idee dat het een beetje zo is(de linkse, en dan vanachteren gezien):

Afbeelding

De rechtse is hoe het volgens mij zou moeten zijn.

Maar, het punt is dus nu dacht ik aan het kopen van een bontje, maar, dit verkleint ook de kamer, en dat is helemaal niet de bedoeling want verder past het zadel prima.
Dus om een lang verhaal kort te maken, wie heeft er ervaring met dit ding? : http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=1330006

het is niet heel erg duur dus ik zou het best uit kunnen proberen, maar werkt het, en gaat het niet schuiven?
Groetjes

boooo

Re: Iemand ervaring met Keyhole onderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:03

Ik heb er geen ervaring mee maar je moet er wel goed aan denken dat dat ding erg hoog is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:05

Ik zou het niet doen.
Dan krijg je drukkingen op de plek waar het ding eindigt, en je weer het zadel hebt.
Misschien een ander zadel?

En wat bedoel je met je ziet precies waar het zadel zat? Gewoon zweet?

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:09

Als het goed is, ligt dat ding onder de gehele kussens, dus het zou wel fijner voor je paard zijn. Een tijdelijke oplossing, uiteindelijk zou je toch een goed passend zadel moeten hebben.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:40

Asyaa schreef:
Ik zou het niet doen.
Dan krijg je drukkingen op de plek waar het ding eindigt, en je weer het zadel hebt.
Misschien een ander zadel?

En wat bedoel je met je ziet precies waar het zadel zat? Gewoon zweet?

Ja, maar dan wel extreem zegmaar,het huidvet is daar ook helemaal naar de randjes van waar de kussens eindigen geveegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:41

Is het zweet wel gelijkmatig?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:41

Tartara schreef:
Als het goed is, ligt dat ding onder de gehele kussens, dus het zou wel fijner voor je paard zijn. Een tijdelijke oplossing, uiteindelijk zou je toch een goed passend zadel moeten hebben.

Dat snap ik, daar denk ik zelf ook vaak aan, maar de zadelmaker zegt dat het zadel gewoon goed past.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:44

Asyaa schreef:
Is het zweet wel gelijkmatig?

Nou, dus precies onder de kussens, onder het shabrak niet enzo, ik weet niet of je dat bedoelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:47

Ik bedoel of het zweet gelijkmatig is waar het zadel de rug raakt. Dus niet op 1 plek heel bezweet en paar cm niks. Als het een beetje gelijkmatig is kan het zijn dat het helemaal niks met het zadel te maken heeft, maar dat je paard gewoon snel zweet. Dan zijn er helemaal geen problemen, die je zeker niet met zn ding gaat oplossen.