Help ... eczeemdeken trekt scheef ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Help ... eczeemdeken trekt scheef ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 18:48

Mijn eczeemdeken (van Première) trekt steeds scheef. Het trekt altijd naar dezelfde kant scheef. Ik vermoed dat mijn paard altijd op de zelfde zijde gaat liggen. Maar hierdoor ligt de deken dus niet meer mooi over haar staart en schuurt ze als nog!!! :(
%) zucht %) ik word hier zo moedeloos van. |o

Hebben alle eczeemdekens dit probleem of zal ik dan toch zo'n hele dure boett of ivanhoe moeten gaan aanschaffen??

Vooraleer jullie de rambo sweet itch gaan aanraden, die heb ik gepast en de nek van mijn paard is er niet in te krijgen. (in de breedte dan want in de lengte kan haar nek er 2x in :P )

Captain

Re: Help ... eczeemdeken trekt scheef ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:49

Nou.. Dat hebben we hier ook.. Alleen komt het niet door het liggen/rollen want ook als hij gewoon graast trekt die scheef..

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 18:51

Het moet bijna wel door het rollen of het liggen komen want het ligt echt wel heeeeel erg scheef hoor, niet gewoon een beetje meer naar links of rechts dan zou moeten. Ik denk dat als er geen riemen rond de benen waren het deken er gewoon zou af liggen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:54

Idem.
(alleen bij die van mij voornamelijk door rollen.
Trek hem recht, ze loopt weg, gaat rollen en hopla waar scheef en niet zo'n beetje ook.)

Overigens die van divoza (pagony) ligt beter (ook na rollen) dan die ik had van oei, welk merkje was het?
(is bovendien helemaal uitgerekt nu en kansloos, vanavond in de kliko geeindigd)
De Pagony lag nog thuis (is ook al een seizoen gebruikt), had de plastic clips een keer tussen de auto deur gestopt,
nu met klitteband gemaakt.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:58

Bij onze haflinger moet ik ook een paar keer per dag de pagonydeken van rechts naar links terugtrekken.
En als de fries de deken om heeft is het hetzelfde verhaal. Zakt ook naar rechts af.
Is ook een Pagony deken.
Al geprobeerd met een dekensingel eromheen?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 19:06

Ik kan niet een paar keer per dag naar mijn paard gaan om de deken recht te trekken, slecht eenmaal 's avonds na het werk.

Of een dekensingel gaat helpen betwijfel ik ten zeerste. Uiteindelijk doet die buikflap al dienst als dekensingel, toch?!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:08

NOu ja, die buikflap, zit natuurlijk niet echt strak..
En strak krijg je hem ook niet, gezien de kwaliteit van het elastiek. (niet best dus)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 19:09

Bij mijn paard staan die elastieken van de buikflap anders op z'n grootst ingesteld en dan moet ik nog trekken om het erond te krijgen! :+

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 19:10

Ach ja, in juli staat mijn paardje in training en dan wordt haar deken toch al 2x per dag er terug goed opgelegd, dan zijn we weeral halverwege het zomereczeem-seizoen hé ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:17

Mandyke schreef:
Bij mijn paard staan die elastieken van de buikflap anders op z'n grootst ingesteld en dan moet ik nog trekken om het erond te krijgen! :+

Hi, en ik maar denken dat die van mij bol is!!!
Is dus toch gewoon een klein propje! (maar wel een werelds klein propje!)

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:51

Wij gebruiken een dekensingel als extra, verhelpt als nog het gehele probleem niet maar wel grootste gedeelte en trekt alweer minder scheef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 05:00

mijn pagony trekt ook scheef....pony staat 24/7 op de weide. als ik er ben trek ik hem recht.
ik vind een dekensingel erbij weer niet ideaal,met 24/7 weide.
zolang hij nog enigzins fatsoenlijk blijft zitten en niet onder zijn buik eindigt moet het maar zo.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 07:41

Een dekensingel gebruik je toch op de singel plaats hé? Daar verschuift de deken niet dus dat is eigenlijk geen optie dan. Het is echt op haar kont dat het steeds helemaal scheef trekt.

Maar ik ben dus blijkbaar niet de enige met dit probleem! :+

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:45

ook hier dat probleem, en nog geen deken tegengekomen die eens fatsoenlijk blijft zitten :(

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:47

Ik heb de dekens van Divoza/EJ (zijn volgens mij zo goed als dezelfde) en die liggen
wel iets scheef, maar toch een stuk minder dan de andere dekens die ik geprobeerd heb :)
Ik heb ook het idee dat zo lang de uhm....sja lieskoorden noem ik het maar, goed strak zitten
dat de deken beter blijft liggen dan wanneer ze wat gaan oprekken en dus wat losser zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:48

Gelukkig hier niet met de pagony, maar paard is nogal breed aan de bovenkant, misschien dat dat helpt :D Hij verzakt wel naar achteren.
Misschien moet je de elastieken om de achterbenen strakker zetten en de gespen op de hal op zijn strakst.

Je kunt de elastieken bij de achterbenen ook met een paar steekjes vast zetten, zodat het niet constant verschuift.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 17:12

Hmmm, bij mijn paard moeten alle elastieken op z'n grootst of ze raken er niet rond ... dat schiet dus ook niet op. }:0

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:25

Waar trekt de deken precies scheef?
Achter, voor, midden?

Ikzelf heb geen last van scheeftrekkende dekens.
Wat mijn pony ook uithaalt, hij trekt zelf weer goed.

Enige wat ik wel een keer gehad heb, is dat ik de boel dus te strak had overal, en dan bleef die scheef liggen door de druk, en kan die niet zelf weer terug gaan zeg maar.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:26

Mijn Boett trekt ook wat scheef.. Had eerst Everline, maar die vond ik helemaal niet goed liggen, dus toen voor Boett gegaan. En inmiddels RSIH liggen (maar nog nooit gebruikt, omdat ie al weken zonder deken staat..)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 17:52

_CS_ schreef:
Waar trekt de deken precies scheef?
Achter, voor, midden?

Ikzelf heb geen last van scheeftrekkende dekens.
Wat mijn pony ook uithaalt, hij trekt zelf weer goed.

Enige wat ik wel een keer gehad heb, is dat ik de boel dus te strak had overal, en dan bleef die scheef liggen door de druk, en kan die niet zelf weer terug gaan zeg maar.

Het deken trekt voornamelijk achteraan scheef en ook wat in het midden.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:58

Deken van mijn vorige paard trok altijd een beetje scheef naar de kant waar haar manen hingen. (Was een IJslander met dikke manen)Ik legde hem dan altijd iets scheef naar de andere kant, en als ik een dag later kwam zat hij precies goed :j Ik vermoed alleen dat hij minder ver zakte dan jouw deken.
Bij een ander merk is het ook maar afwachten of hij blijft liggen trouwens, verschilt per paard.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:02

mijn pony heeft een deken van Ivanhoe en blijft perfect liggen,trekt niet scheef na een stevige rolsessie.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:06

Een duurdere deken kopen, heb je veel langer plezier van, en na 3 goekope dekens ben je alsnog evenveel kwijt als dat je gewoon 1 dure aanschaft.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:20

Hyposjuhhh schreef:
Een duurdere deken kopen, heb je veel langer plezier van, en na 3 goekope dekens ben je alsnog evenveel kwijt als dat je gewoon 1 dure aanschaft.

Ben ik niet met je eens, ik kocht juist in het begin duurdere dekens (bucas) en die
gingen soms niet eens 1 seizoen mee, nu met de goedkopere dekens doe ik zelfs meer
dan 1 seizoen ;)