Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Voor mijn knollie niets anders meer
Dat was inderdaad op Mystic! FindingJack schreef:Voor mij ook geen boomloos. Ik heb liever een goed passend zadel met boom. Kwestie van Evelien of Westernspul langs laten komen. Keus genoeg en goed advies.
Ik vind het zowieso niet lekker zitten maar ook met trainen krijgen veel paarden toch last.
Een paardenrug is flexibel en een boom is hard.
)
Ben er zo eens flink af getotterd toen het zadel plots scheef trok tijdens het galoperen op buitenrit (en ik kreeg de singel niet vaster als dat hij toen zat!) dus dat was heel snel exit boomloos zadel en welkom boomzadeltje.
Heb dan wel een boomzadel gekocht van Esther Groen (een Guichard) dus dat is allemaal netjes gepast geweest.
), maar meer dan 3 uurtjes rijdt hij toch niet meer. Maar voor mij is dit al reden genoeg om dit niet aan te schaffen.
Ik heb een fjordje en in de winter is zij altijd een beetje dun en in de zomer heeft ze een hele dikke buik! Het voordeel is dus van boomloos dat hij gewoon meegroeid met je paard. En voor jezelf zit het ook heerlijk!
Ook past het op bijna ieder paard. Ik heb een barefoot London eigenlijk is het stuk waar je met je benen op ligt iets te lang voor haar dus we zijn druk aan het sparen voor een barefoot Cheyenne. En na een paar uurtjes rijden heeft mijn paard er nog echt geen last van.
western.

En dan kun je ook nog speciale inlages erbij kopen met een kunstof kern, zodat de druk nóg beter verdeeld wordt. Maar dan verlies je natuurlijk wel weer wat flexibiliteit. 
En ik rijd toch al bijna een jaar met het zadel..
.