Wat voor soort beschermers heb ik nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CriiStiina

Wat voor soort beschermers heb ik nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 19:08

Ik heb nu gewone BR Peesbeschermers om met springen, maar vaak als ik in een parcour spring gaan rekt het elastiek op een of andere manier uit dat de beschermers afzakken, of zelfs verdraaien!
En dat spring natuurlijk niet fijn voor mijn pony.
Ik heb net nieuwe BR peesbeschermers, dus dat klitteband is nog helemaal goed!
Heeft iemand een idee wat voor soort beschermers ik moet kopen?

Celiien

Re: Wat voor soort beschermers heb ik nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:09

zijn ze niet te groot? omdat ze afzakken enzoo?

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:11

Leren misschien? Dat is ook wel met elastieken bandjes. maar een stuk of 3/4.

Maar ik snap niet hoe ze bij jou uit kunnen rekken?( Nou ik er over nadenk, ik het vaker heb gehoord en gezien dat bij BR de elastiek meer uitrekken dan bij 'andere' beenbeschermers. :j
Ben zelf over HB te spreken en mijn leren beenbeschermers :)
Kan je als een ware in een kruis over elkaar doen, waardoor ze strakker zitten.
Laatst bijgewerkt door HouvanPonys op 27-06-10 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:15

Hee Christina jij ook op bokt :)

Ik heb Pagony pro's (en Norton en BR's) maar de pagony's hebben echt het beste elastiek. Het elastiek van BR is vrij snel stuk... Beetje zonde gezien ze wel de duurste pro's hebben.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:28

Inderdaad te groot (wijd) zodat ze afzakken of te lang, dat je pony de beschermer omlaag duwt als hij zijn been opvouwt?

Elastiek te los, ik heb er overigens nog nooit van gehoord. Zelf ook veel BR's gehad en altijd goed geweest, zelfs voor langere tijd (5/6 jaar). Deze toen weg gegooid omdat de binnenkant helemaal door was, elastiek/klittenband was nog helemaal goed.

Eskadrons heb ik ook hele goede ervaringen mee, Norton minder (harde kap laat snel los van het neopreen). Pagony doen het hier ook goed. :j

CriiStiina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 16:52

Bedankt voor de reacties!
Ik ga denk ik maar opzoek naar leren beschermers, want als dat gekruist overelkaar heen zit zou het misschien iid wel beter kunnen blijven zitten.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:26

Het kan inderdaad zijn dat ze wat te groot zijn.

Wat ook zo kan zijn is dat de pasvorm van de verschillende merken wel eens iets wil verschillen waardoor de ene beter om het ene been zit en andere weer om het andere been. Een betere pasvorm zorgt er ook voor dat de beschermer niet kan draaien. Ik heb bij mijn Nortons zelfs dat als ik na het rijden het elastiek los maak ze puur door de pasvorm moeiteloof blijven zitten, zelfs als mijn paard verstapt.

Ik heb de Pro beschermers zelf van Norton en HKM en geen last met te los elastiek. Alleen de Norton basic beschermers vind ik wat slap bij het elastiek.