Kieffer onderlegger van rendierenvacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Kieffer onderlegger van rendierenvacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 13:58

Iemand ervaring met de Kieffer onderlegger van Rendierenvacht?

Afbeelding

pmarena

Re: Kieffer onderlegger van rendierenvacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:58

Niet met die van Kieffer , wel met rendierenvacht :)

Barefoot is altijd bezig met (zadel-) druktesten , en rendierenvacht scoort daarin echt enorm goed qua schokdemping enzo , blijft ook veel langer mooi dan schaap , de haren / vezels zijn sterker en vormvaster , de haarstructuur is dichter :)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:14

Maar rendierharen breken toch juist eerder af omdat de haren hol zijn?
Ik heb een vacht op bed liggen (in de winter), maar die verhaart als een gek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:24

Wellicht zit er nog verschil in de soort vacht , en de bewerking enzo ? Ik weet alleen dat de door Barefoot gebruikte vacht opvallend goed scoorde bij de testen die ze gedaan hebben :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:44

pmarena schreef:
Wellicht zit er nog verschil in de soort vacht , en de bewerking enzo ? Ik weet alleen dat de door Barefoot gebruikte vacht opvallend goed scoorde bij de testen die ze gedaan hebben :)

Was dat een losse vacht? Ik heb het nodig onder een dressuurzadel omdat mijn paard een zeer gevoelige rug heeft.
Overweeg dus een losse vacht te kopen en zelf een onderlegger te maken om te testen of het wat is.
Het model van Kieffer kost 190 euro en ik heb al een overvloed van bitten, singels, dekjes etc. liggen die door mijn paard zijn afgekeurd. Daarnaast zie ik bij die van Kieffer geen uitsparing voor de ruggengraat.

In het Blad Bit is er ook een test geweest met allerlei onderleggers en de rendierenvacht was de enigste die drukverlagend werkt. Overigens in Duitsland is het normaal om met rendier of zelf reeenvacht rond te rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:18

Jeps , dat was een losse vacht. Dus echt gewoon huid met haar.

Helaas schreeuwend duur ja , daarom zijn ze het ook (nog) niet gaan gebruiken in de dekjes , er zullen maar weinig mensen zijn die dat ervoor willen uitgeven :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 22:35

pmarena schreef:
Jeps , dat was een losse vacht. Dus echt gewoon huid met haar.

Helaas schreeuwend duur ja , daarom zijn ze het ook (nog) niet gaan gebruiken in de dekjes , er zullen maar weinig mensen zijn die dat ervoor willen uitgeven :)

Tja vandaar dat ik het dekje van Kieffer nog niet heb aangeschaft. Kan wel een rendiervacht (120 x 130) kopen voor 52 euro. Denk dat ik het risico maar neem dat hij uitvalt.
Kan er meerder onderleggers van maken. (ga ze straks nog verkopen :D wanneer ik klaar ben met mijn opleiding als zadelpasser)