[WN] pad voor de zomer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

pad voor de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 13:51

hoi!:D
ik rij nu onder mijn westernzadel met een wolvilten deken (legerdeken, opgevouwen) maar ik heb het idee dat het nu echt veel te warm is.. na het rijden komt er gewoon schuim af!
dus ik vroeg me af, wat voor pad gebruiken jullie in de zomer? welk materiaal is het beste met dit warme weer?

Tnx!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:33

Niet echt geschikt voor onder een zadel hoor, een opgevouwen legerdeken.
Ik heb er nu een wollen pad onder liggen, een reinsman. Natuurlijk wordt dat ook warm maar is beter dan neopreen of vilt. Je paard goed afspuiten na het werk.

DubbelFun

Re: pad voor de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:39

Een opgevouwen wollen deken is prima geschikt voor onder een zadel, zolang er maar geen vouwen op de rug komen en hij lang genoeg is zodat het zadel niet op de stiksels van de deken ligt.

Met dit weer is alles warm. Als je dat wilt voorkomen moet je niet rijden :D
En afspuiten zou ik ook voorzichtig mee zijn. Handwarm water is OK, maar met koud water krijgen de warme spieren een behoorlijke optater.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 15:56

dankjewel voor jullie reacties!

er is mij verteld dat een wollen deken wel geschikt is, zonlang er inderdaat geen vouwen in zitten (vrij lastig om op te zadelen, maarja)
dus een wollendeken kan met dit weer geen kwaad? ik vond het een beetje sneu dat het zo zweette onder zijn rug :+
maar dan blijf ik vrolijk doorrijden:P (niet met dit extreme weer, vind ik veel te warm haha :Y) )

afspuiten doe ik wel met dit weer, maar wel moet koud water.. we hebben geen warm water bij de paarden.. misschien eerst een beetje laten bijdrogen in de zon voordat ik hem met koud water ga afspuiten! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:29

Tipje: zet een emmertje met water voor je gaat rijden in de zon, dan heb je daarna handwarm water :D

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:58

koud water is met dit weer geen enkel probleem, waarom denk je dat enduranceruiters koelen? ;)
en het water warmt op de huid zo snel op dat spieren niet koud worden, wel altijd even met zweetmes erover
bij frisser weer en een windje moet je oppassen.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:38

Ik zou ook niet weten waarom niet met koud water met deze temperatuur?
Zodra het frisser wordt zou ik wel lauw water nemen, kun je natuurlijk ook van thuis meenemen.
En idd even natrekken maar dat vind ik zo logisch.