Wintec voor hoge schoft/ingezakte rug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tanjake13

Wintec voor hoge schoft/ingezakte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 19:17

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn paard omdat ik mijn zadel te hard en te groot vind.
Ik heb op dit moment een Kieffer Munchën zadel, maar wil graag overstappen op een wintec.
Ik heb al een tijdje rondgezocht en een Wintec Isabell Werth lijkt me wel leuk zitten met die diepe zit.

Het probleem is dat mijn paard geen makkelijk diertje is om een zadel voor te vinden. Zijn rug is erg ingezakt en zadelmaker raadde me af van een ander zadel te kopen, maar de laatste tijd vind ik dat mijn Kieffer hem ook niet meer goed past. Deze schuift altijd erg ver naar achteren.

Ik vroeg me af of Wintec zadels geschikt zijn voor ingezakte ruggen en of iemand hier ervaring mee heeft? (of misschien een zadel te koop heeft? ;) )
Hier foto van de rug van mijn paard:
Afbeelding

Afbeelding

En als laatste foto van mijn Kieffer Munchen (eventueel te koop)
Afbeelding

Groetjes,
Tanja

Mariposa11

Re: Wintec voor hoge schoft/ingezakte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:20

ik zou een goede zadelpasser laten komen, op de foto met zadel zie ik iig dat het zadel erg achterover ligt. Je paard heeft een moeilijke rug, zou daar niet zomaar wat opleggen ;) mss zit er een master saddle fitting consultant in de buurt?

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:00

Mijn paard is 27 en heeft een beetje ingezakte rug + hoge schoft en daar past de wintec 500 vhz prima op.
Maar die rug is nog niet zo erg doorgezakt als bij deze, dus dan is het nog gissen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:35

Denk niet dat een Wintec daar op gaat passen. Je paard heeft wel een erg lage rug mede door de giga schoft en de sterk overbouwde achterhand. Dacht dat onze E erg was, maar jee jouw paardje is nog veel erger ;) Als ik naar de 2e foto kijk dan vraag ik me af of daar überhaupt wel zo 1,2,3 een passend zadel voor te krijgen is. Denk persoonlijk dat het maatwerk zal moeten worden door een heel kundig iemand.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:41

Ik zou in ieder geval het zadel wat je nu hebt niet snel wegdoen. Wintec lijkt me ook niet geslaagd voor zo'n rug, maar vraag me af hoe snel je uberhaubt een zadel gaat vinden wat goed ligt. Die oude kieffers zijn vaak nog een goede optie in dit soort gevallen, maar die heb je al :D .