Maar goed, ik zoek een 'gewoon' bit, geen extra scherp of ander speciaal bit. Ik heb er nu een HH enkelgebroken 16mm inhangen, maar heb het idee dat dit het niet helemaal is. Ook als ik mijn teugels loslaat, blijft die ermee klooien, omhoog willen trekken met zijn tong, tong uitsteken, bit vasthouden enzovoorts. Het klinkt nu wel heel ernstig, het valt opzich wel mee in het echt en hij doet het maar af en toe, alleen ik ben zelf nogal pietluttig in dit soort dingen
. Ik wil gewoon het perfecte bit voor hem vinden
. Volgens mij zit de punt van het enkelgebroken bit teveel richting zijn gehemelte. Hiervoor heb ik een gewone dubbelgebroken 18 mm er in gehad, maar dat was hem ook niet helemaal. Bij zeer lichte druk op het bit was de reactie al behoorlijk, snel achter de teugel komen.
Nu wil ik wel een sprengerbit proberen omdat die anatomisch gevormd zouden zijn, alleen ze zijn zo duur! Ook de enkelgebroken turnado leek me wat om te proberen. Het bit moet dus eigenlijk zo min mogelijk, op wat voor plek dan ook in zijn mond, druk geven. Dat idee krijg ik tenminste bij hem. Verder loopt die iedere keer prettiger als ik hem een dunner bit inhang, dus ook het liefst zo dun mogelijk.
Als er mensen zijn met ervaringen hiermee hoor ik het graag
.