Wie kan mij meer informatie geven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rooz19

Wie kan mij meer informatie geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 16:01

Hallo allemaal,

in de toekomst komt het paard te koop te staan waar ik al een lange tijd op rij. Ik zou dus graag
wat informatie op willen doen over aanschaf van hoofdstel en zadel. Die zijn er namelijk niet bij te koop.

Omdat ik er zelf te weinig verstand van heb wil ik iemand inschakelen die er wel verstand van heeft. Maar
hoe moet ik dat dan zien?

1. Ik kan een zadelmaker laten komen, mag ik dan de zadels uitproberen (bv een dag) en kijkt hij welke goed ligt op de rug?
2. Of kan ik langs bv de superhorse gaan om te kijken welk zadel ik fijn vind zitten, maar dan weet ik nog niet of het goed ligt op de rug, of meten ze dat eerst aan, en zoeken ze dan een zadel? (A)

Weten jullie nog zadelmakers in de buurt van Breda die aan stal komen?
Ik zoek een zadel met een diepe zit waar ik het gevoel heb goed achterover te zitten.

En hoe weet ik welk bit ik het beste kan gebruiken en hoe groot?

Ik hoop dat jullie mij meer informatie kunnen geven.

Groetjes

Anoniem

Re: Wie kan mij meer informatie geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:04

Voor het zadel moet je een zadelmaker laten komen. Hij past dan wat goed ligt en daarna kun jij er even op proef rijden of het zadel jou ook "past". De zadelmaakster van super horse schijnt wel goed te zijn.. maar ik heb geen ervaring met haar

Voor het bit is even proberen wat het beste is. En kijken wat het paard eerst had. Dat is vaak het makkelijkst.

Verder veel succes!

InekeH87

Re: Wie kan mij meer informatie geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:08

inderdaad kijken naar welk bit het dier nu heeft en een zelfde bit aanschaffen, mits je dat een prettig bit vindt natuurlijk.
Meestal komt een zadelmaker aan huis, hij past een zadel aan en je kan er in zijn bijzijn meestal ook even op proefrijden. Zo weet je wat voor jou en je paard prettig is. Als je hem belt moet je gewoon even uitleggen wat jij wilt en hoe het paard ongeveer gebouwd is. Dan weet hij wat voor een soort zadels hij mee moet nemen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:46

Zoe het eventueel mogelijk zijn om het harnachement bij het paard te kopen? Als het paard nu een goed passend zadel heeft dat jij ook prettig vindt zou ik aan de verkoper vragen of je het zadel bij het paard mag kopen.

Rooz19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 12:36

Heey allemaal,

dankjewel voor de reactie terug. Ik ga nogmaals proberen te overleggen over zadel en hoofdstel, want het
zou inderdaad wel veel handiger zijn. Hoop dat t gaat lukken !!

groetjes

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:38

Voorwaarde is natuurlijk wel dat het het paard goed past, voor jou lekker zit en dat de prijs okee is. Succes! :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:40

Is het huidige zadel wel de goeie maat voor jou?

Verder zou ik wel even naar een zaak gaan om zadels "te zitten"
om te kijken of een ander zadel niet prettiger is.
Daarna zou je alsnog een zadelpasser kunnen laten komen en kan jij je voorkeuren aangeven - wat een hoop passen scheelt.