Rambo SIH - probleem met vaste musketons

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1983

Rambo SIH - probleem met vaste musketons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:57

Ik ben eens benieuwd of jullie dit herkennen:

Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody gekocht (3 weken terug). Nu zitten echter de musketonhaken voor bij de borstluiting vast, ze kunnen niet ronddraaien. Met als gevolg dat het schuifje in de borst van mijn paard prikt, met als gevolg daar weer van dat paardlief eraan gaat trekken en zo hard trekt dat de klittebandsluiting nu ook kapot is. Ik dacht: 'Niet handig gemaakt van Horseware'. Maar nu blijkt dat een vriendin van mij haar beide SIH's wél draaiende musketons hebben. Ik ben terugegaan naar de winkel en de voorbeelddeken heeft ook draaiende musketons. Na een check blijken de dekens in de winkel allemaal vaste haken te hebben.

Morgen gaan ze e.a.a. voor me uitzoeken, maar ik kan mij niet voorstellen dat Horseware dit zo maakt. Erg paardonvriendelijk... Zijn er meer mensen die dit herkennen of zal het een productiefoutje zijn? Waaraan ik zelf sterk denk.

ikke20

Re: Rambo SIH - probleem met vaste musketons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:59

geloof dat de ene het wel heeft en de andere niet.
mijn vorige had het in het begin wel maar uiteindelijk ook niet meer. heb ook net een nieuwe en daarmee kan het ook niet zal zo wel eens kijken of ik ze draaiend kan krijgen.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 14:32

Geloof me, die van mij krijg je niet draaiend ;)
Het is niet zo dat ze stroef zijn, maar het zijn gewoon 'vaste' musketons zonder draaimechanisme.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:32

Ik heb 3 rambo SIH's gehad en bij alle 3 waren die haken draaiend. Ik denk dat jij een fabrieksfoutje hebt. Ik zou er mee terug gaan naar de winkel, zodat ze ze er opnieuw kunnen aanzetten.

edit: ik zie dat je alle dekens in de winkel al getest hebt. Jammer dat ze ze dit seizoen zo maken, lijkt me inderdaad niet handig :n

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:33

Volgens mij bij mij ook niet?
Wat ik trouwens ook erg vervelend vind is dat de borst gespen niet verstelbaar zijn.........
Edit] Mijne kunnen wel draaien, blijft alleen wel altijd iets uitsteken, tis niet dat ze plat kunnen. of de buitenkant (die boog) steekt of de schuif.
Laatst bijgewerkt door ZusJacobs op 23-06-10 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 14:35

Thanks, Rapperijder. Ben er idd ook mee terug gegaan naar de winkel. Daar bleken (bijna) alle SIH's vaste musketons te hebben. Ik ga ook uit van een productiefout. Morgen belt de winkel met Horseware om e.e.a. te laten uitzoeken.

Omdat de deken al drie weken was gebruikt konden ze hem niet terugnemen. Ze boden mij een tweede SIH aan voor de helft van het geld, zodat ik niet zonder zou zitten. Mijn deken wordt opgestuurd naar Horseware ter reparatie. Dit tweede SIH bleek echter ook vaste musketons te hebben. Dus ik zit nu even zonder SIH en doe het met een vliegendeken en veel smeren.

Hoop morgen meer duidelijkheid te hebben.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 14:36

Rapperijder schreef:
edit: ik zie dat je alle dekens in de winkel al getest hebt. Jammer dat ze ze dit seizoen zo maken, lijkt me inderdaad niet handig :n

Vriendin van me heeft er twee weken terug één gekocht en die had wel draaiende musketons. Dus zal niet aan dit seizoen liggen (hoop ik ;) ).

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 14:38

ZusJacobs schreef:
Wat ik trouwens ook erg vervelend vind is dat de borst gespen niet verstelbaar zijn.........
Edit] Mijne kunnen wel draaien, blijft alleen wel altijd iets uitsteken, tis niet dat ze plat kunnen. of de buitenkant (die boog) steekt of de schuif.

Dat is idd ook erg vervelend. Zit eigenlijk nét iets te strak. Je kunt de twee musketons aan een derde vastmaken, die derde haak je dan aan de ring van de deken...

Dat uitsteken is geen probleem, als de schuif dat maar doet naar de buitenkant en niet naar de borst van het paard. Dat kan niet lekker zitten (en doet het ook niet volgens mijn paardje, hihi).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:39

Mijn Rambo SIH heeft wel draaiende musketons... al mijn Horseware dekens.. lijkt me dus niet helemaal kloppen..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:41

marieke1983 schreef:
ZusJacobs schreef:

Dat is idd ook erg vervelend. Zit eigenlijk nét iets te strak. Je kunt de twee musketons aan een derde vastmaken, die derde haak je dan aan de ring van de deken...

Dat uitsteken is geen probleem, als de schuif dat maar doet naar de buitenkant en niet naar de borst van het paard. Dat kan niet lekker zitten (en doet het ook niet volgens mijn paardje, hihi).

DAT is slim! He super bedankt :D

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:57

Voor zo ver mij bekend horen ze te draaien, net als bij alle Rambo dekens. Ik denk ook dat dit een productie fout is, dan wel dat ze er verkeerd om aan zijn aangezet, als het geen productie fout zou blijken te zijn.
Ben benieuwd wat Horseware er van zegt...........

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:45

Ik heb 2 rsih dekens en de een heeft draaiende musketons en de ander vaste. Degene met de vaste is een nieuwe deken, denk dat Horseware dat dus veranderd heeft.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 14:49

gillian schreef:
Ik heb 2 rsih dekens en de een heeft draaiende musketons en de ander vaste. Degene met de vaste is een nieuwe deken, denk dat Horseware dat dus veranderd heeft.

Prikken de schuiven van die vaste dan ook in de borst van het paard?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:52

Nee, deken sluit goed en de gespen zitten niet in de weg bij mijn paard.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 12:39

De winkel heeft me gebeld. Alle filialen hebben dekens met vaste gespen, waarvan de schuif naar binnen staat (dus prikt in de borst). Ze gaan er vanuit dat dit zo hoort. Mijn deken is terug naar Horseware, benieuwd of ze er toch nog iets van zeggen...

Wordt dus vervolgd.